استاندار گلستان : اولویت های گردشگری استان را دریابید

استاندار گلستان از سازمان میراث فرهنگی خواست : به اجرای اولویت های بخش گردشگری گلستان توجه بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسن صادقلو در دیدار با طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی در تهران گفت: سازمان میراث فرهنگی برای احیای دیوار دفاعی گرگان با برنامه‌های علمی و کاربردی خود به استان کمک کند.


وی همچنین افزود: احیای این دیوار تاریخی نیازمند برنامه ریزی و نگاه ویژه معاونت میراث فرهنگی کشوراست که در این میان به اختصاص اعتبارات خاص در بودجه سال جاری و برنامه ریزی برای تحقق پروژه‌های احیای دیوار دفاعی گرگان اشاره کرد.


صادقلو ادامه داد: موزه میراث روستایی گلستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری کلنگ زنی شده و از پروژه‌های مهم دولت است هنوز به مرحله جدی نرسیده و باید تلاش شود زودتر به بهره برداری برسد.


موزه روستایی گلستان دومین موزه روستایی کشور پس از گیلان است که در جنگل قرق از توابع شهرستان گرگان درحال احداث است.

در این جلسه پنج مصوبه در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت که از اهم آن می‌توان به قرارگرفتن دیوار بزرگ گرگان در فهرست ده اثر منتظر ثبت جهانی از سوی ایران، برنامه ریزی برای احیاء بخشی ازدیوار، ادامه کاوش‌های شهر باستانی جرجان وتامین منابع مورد نیاز جهت راه اندازی پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان اشاره کرد.


دیوار تاریخی گرگان در سال ۱۳۷۸ به شماره ۲۳۴۵ ‎ به ثبت ملی رسیده است.


دیوار بزرگ گرگان یا دیوار سرخ که در برخی متون قدیمی با عنوان مار سرخ مطرح شده است، یکی از سه دیوار تاریخی جهان و زمان ساخت آن به دوره ساسانی برمیگردد.


طول دیوار بزرگ گرگان در حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که با مصالح آجر ساخته شده است.


انتهای پیام / ف

 

استان گلستان کانون گردشگران ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.