سقوط موشک توسعه‌یافته ژاپن پس از ۸۰ ثانیه

نخستین موشک توسعه‌یافته ژاپن ۸۰ ثانیه پس از پرتاب به داخل دریا سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ یک فروند موشک ساخت ژاپن که نخستین راکت توسعه یافته این کشور محسوب می‌شود، در پرتاب آزمایشی به فضا شکست خورد و پس از 80 ثانیه به داخل دریا سقوط کرد.

این پرتاب شامگاه یکشنبه از پایگاه فضایی «تایکی» در استان «هوکایدو» انجام شد؛ اما قبل از آنکه به ارتفاع مورد نظر برسد، ارتباط آن با مرکز کنترل فضایی قطع شد.

موشک «مو مو» 10 متر طول داشته و با سوخت اتانول کار می کند. اندکی پس از پرتاب این موشک، ارتباط آن با پایگاه فضایی قطع و هیچ اطلاعاتی در مورد موقعیت و سرعت آن دریافت نشد. قرار بود این موشک به ارتفاع مورد نظر که بیش از 100 کیلومتر بوده فرستاده شود که در انجام این ماموریت ناکام ماند.

متخصصان هوافضای ژاپن احتمال می‌دهند موشک «مو مو» در 8 کیلومتری محل پرتاب به داخل اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

ژاپن زمستان گذشته نیز در پرتاب کوچکترین موشک جهان که قرار بود یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد، ناکام ماند. این مینی راکت پس از چند بار تعویق در پرتاب به علت مشکل ارتباطی در اقیانوس آرام و در نزدیکی سواحل اوچینورا سقوط کرد.

آژانس فضایی ژاپن امیدوار است با هدف ارائه مفهوم پرتاب‌های نسبتا ارزان و راه‌اندازی مینی راکت جدیدش بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری برای گسترش این ماهواره‌ها تشویق کند.

آزمایش 20 موشک بالستیک از سوی کره شمالی، ژاپن را بر آن داشته است تا اطلاعات فضایی نظامی خود را تقویت کند.

 انتهای پیام/

سقوط ماهواره‌بر ژاپن به داخل اقیانوس آرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار