ضرورت رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن توسط دستگاه قضاء

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان ایلام بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن توسط دستگاه قضاءتاکید کرد.

ضرورت رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن توسط دستگاه قضاء

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،عمران علی‌محمدی اعلام کرد: قانون پس از عبور از مجاری مربوطه و ابلاغ باید برای تمام مردم و مسئولان معیار عمل قرار گیرد و حدود و ثغوری که در متن قوانین تعیین می شود باید به وسیله قاضی اجرایی شود.

علی محمدی در مورد توسعه قضایی همپای سایر زمینه‌های توسعه کشور اضافه کرد: مطابق فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، اصولی برای توسعه قضایی در کشور لازم است که رعایت شود تا همپای سایر زمینه های توسعه مانند اقتصادی و سیاسی، باعث ترقی و تعالی آن شود.

وی افزود: استقلال قاضی به صورتی که هیچ کس نتواند مقام او را خدشه دار و تخریب کند، قدرتمند بودن قوه قضاییه برای سودبخشی به جامعه، کارایی این قوه برای پاسخگویی کامل و صحیح به مردم و مجهز شدن به علم و تکنولوژی روز از جمله مهمترین موارد برای توسعه قضایی است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به کارکردهای قوه قضاییه گفت: تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن، قاطعیت در اجرای قانون و برخورد با هنجارشکنان، حل و فصل خصومت ‌و پیشگیری از وقوع جرایم از کارکردهای مهم دستگاه قضا هستند.

انتهای پیام/اس

تاکید بر رعایت حقوق شهروندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.