برداشت سالانه 52 هزار تن انواع انگور از باغات کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: سالانه حدود 52 هزار تن انواع انگور از باغات استان کردستان برداشت می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان  ظهر امروز در جلسه‌ای بررسی وضعیت انگور در کردستان،گفت: استان کردستان در کنار محصول توت‌فرنگی، در کشت انگور نیز مستعد است و باید به این امر بیشتر توجه شود.

وی افزود: 9 هزار و 100 هکتار سطح زیرکشت باغات در استان است و بیشترین کشت انگور را در شهرستان‌های بانه و مریوان داریم که سالانه 46 هزار تن انگور برداشت می‌شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: میزان برداشت در هر هکتار سطح زیرکشت، 5 تا 6 تن انگور است.

 سپری بیان کرد: تقریبا 5 هزار هکتار باغات استان آبی هستند و حدود 52 هزار تن انواع انگور در باغات استان کردستان تولید می‌شود و 4 هزار نفر نیز در امر تولید این محصول فعالیت دارند.

 وی ادامه داد: عمدتا در باغات دیم که در استان وجود دارد به دلیل شرایط منطقه‌ای و طبیعی از کود‌ شیمیایی و سموم برای از بین بردن آفات استفاده نمی‌شود.

 

 به گفته سپری5 هزار تن از باغات دیم مربوط به شهرستان‌هایی است که بالای 300 میلی‌متر بارش دارند و در آنها شرایط کشت انگور دیم فراهم است.

 وی افزود: در شهرستان‌هایی مانند مریوان، بانه و سروآباد انگور عمده‌تر از شهرستان‌های سنندج، کامیاران و سقز برداشت می‌شود و طی رایزنی‌های انجام شده نزدیک به 2و نیم میلیون اصله نهال شناسنامه‌دار برای کشت آماده شده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان عنوان کرد: می‌خواهیم در استان حدود2 هزارو 500 تا 3 هزار هکتار باغات دیم ایجاد کنیم و امیدواریم گواهی سلامت برای انگور سیاه کردستان را بتوانیم دریافت کنیم.

انتهای پیام/ م ح

4هزار نفر در امرتولید انگور کردستان فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.