شیراز؛

جیره بندی آب در ۴ شهر فارس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس از جیره بندی آب در چهار شهر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه در چهار شهر این استان آب اکنون به صورت نوبت بندی عرضه می‌شود از شهروندان خواست تا ضمن رعایت الگوی بهینه مصرف آب در مصرف این مایه حیات صرفه جویی بیشتری کنند.


وی افزود: در صورتی که معیار‌های مصرف بهینه آب رعایت نشود نوبت بندی آب به شهر‌های بیشتری خواهد رسید.


قلندری ادامه داد: در هرابال بیضای سپیدان، حاجی آباد زرین دشت، قادرآباد خرم بید و شهر کوار آب جیره بندی شده است.


وی با اشاره به اینکه علاوه بر چهار شهری که اکنون آب به صورت نوبت بندی در آن عرضه می‌شود بخش‌هایی از شهر داراب و شهرک‌های اطراف این شهرستان نیز با مشکل آب روبرو است، بیان کرد: شهروندان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا امکان تامین آب برای تمام شهروندان و همنوعان فراهم کنند.


قلندری با بیان اینکه اکنون در هفته پر مصرف آب و با تقاضای بیشتر قرار داریم، اظهار داشت: افزایش دما در هفته جاری تقاضا برای مصرف آب را افزایش داده است، از شهروندان می‌خواهیم که در این هفته به الگو‌های مصرف بهینه بیشتر توجه کنند و کمک کنند تا از هفته پر تنش آبی و از تابستان پرمصرف امسال گذر کنیم.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: در شرایط بحرانی و پر تنش آبی، سرانه مصرف آب برا‌ی هر نفر در یک روز ۵۰ تا ۷۵ لیتر تعریف می‌شود در حالی که در روز‌های گذشته سرانه مصرف در استان فارس ۲۰۳ لیتر بوده است، این رقم پارسال در چنین روز‌هایی ۱۹۶ لیتر بوده است، این موضوع بیانگر آن است که همچنان نیاز به صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه است و جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش آب است.


وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان فارس نسبت به پارسال ۴ درصد افزایش داشته است، افزود: استان فارس اکنون ۱.۵ برابر استاندارد آب مصرف می‌کند، این میزان مصرف منطبق با شرایط خشکسالی و کم آبی نیست، تقاضای ما از مردم و شهروندان این است که در یک اقدام اخلاقی و همگانی برای کاستن از مصرف آب همت کنند.
انتهای پیام/ر

شرایط بحرانی و پر تنش آبی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار