خلیج گرگان در دستور کار شورای حفظ بیت المال استان

پرونده خلیج گرگان در دستور کار فوق العاده شورای حفظ بیت المال گلستان قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز بر عهده دارد گفت : پایین رفتن سطح آب دریا و خشک شدن بخش های هایی از خلیج گرگان ، خطر ریزگردها بیش از پیش گلستان را تهدید می کند .

هادی هاشمیان افزود : اگر امروز برای نجات خلیج گرگان گامی برداشته نشود در آینده ای نه چندان دور ، در گلستان هم نفس کشیدن مانند استان های جنوب غربی کشور سخت خواهد شد و به همین دلیل پرونده این خلیج به صورت فوق العاده در دستور کار شورای حفظ بیت المال استان قرار گرفته است .

هاشمیان افزود : در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان که به زودی برگزار می شود همه دستگاه های متولی مانند محیط زیست ، منابع طبیعی و استانداری حضور دارند تا در این باره چاره اندیشی و برای اقدام در زمینه احیای این خلیج ، بسیج استانی شکل گیرد .

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود گفت : با توجه به چالش جدی کمبود آب در گلستان ، قضات ما در محاکم آرای زیادی برای پلمپ چاه های غیرمجاز صادر کرده اند .

هاشمیان افزود : در کنار دستگاه قضایی باید دستگاه های متولی به ویژه جهاد کشاورزی راهکارهای عملی مانند معرفی محصولاتی که نیاز آبی کمتر دارند و یا استفاده از آب های نامتعارف در آبیاری مزارع را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

 

انتهای پیام / ا

 

نوشتن مقاله تخصصی مجازات برداشت کننده آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.