جلودارزاده در هم اندیشی زنان فعال اقتصادی:

بدون مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس موفق نمی‌شدیم

نماینده مردم تهران گفت: در طول تاریخ زنان هم پای مردان حرکت کرده‌اند، اگر زنان در دفاع مقدس مشارکت نمی‌کردند، موفق نمی‌شدیم.

اگر زنان در دفاع مقدس مشارکت نمی‌کردند نمی‌توانستیم موفق شویمبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ زنان هم پای مردان حرکت‌ کرده‌ و نقشی موثر داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌ در عصر جدید که انسان‌ها با حقوق خود آگاه شده‌اند زنان هم به همین میزان در کنار همسران خود آگاهی پیدا کرده‌اند.

جلودارزاده با بیان اینکه در فیلم شیار 143 به خوبی می‌توان نقش یک زن ایرانی را مشاهده کرد، گفت: اگر زنان در هشت سال دفاع مقدس مشارکت نمی‌کردند نمی‌توانستیم ما موفق شویم.

تصویب طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم

وی افزود: در برنامه پنج ساله ششم طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تصویب کردیم و تلاش زیادی انجام شد تا این طرح به سرنوشت ماده 230 قانون برنامه پنجم مبتلا نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاریخ نمونه‌های بسیار خوبی از مشارکت زنان را در ذهن خود دارد بنده نیز به یک نمونه از حضور زنان در انقلاب اشاره می‌کنم ما در دوره‌ای ائتلاف اسلامی زنان را تشکیل دادیم که از همه جناح‌های سیاسی در آن حضور داشتند، این ائتلاف بسیار موثر بود و توانست سیاست‌های اشتغال زنان را به تصویب برساند که در کنار آن گفته شد که وزیر زن هم در کابینه داشته باشیم.

جلودار زاده ادامه داد: خانم بهروزی زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد تلاش کرد تا یک وزیر زن در کابینه حضور داشته باشد و مرضیه وحیددستجردی به عنوان وزیر بهداشت انتخاب کرد و یکی از بی‌حاشیه‌ترین وزرا بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود دو زن نمی‌توانند با هم کار کنند خطی استعماری است زنان بسیار توانمند هستند و می‌توانند با همکاری یکدیگر کارهای بزرگی انجام بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار