بجنورد؛

اکران 6 نمایش در سومین روز دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی

در سومین روز از دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی ، چهار نمایش در بخش مسابقه و دو نمایش نیز در بخش میهمان به روی صحنه می روند.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛، در سومین روز از دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی شهرستان بجنورد، امروز ۶ نمایش «زندگی شاید همین حالا»، «بازگشت به خانه» ،«کوکوی کبوتران حرم» ،«پانما»  به روی صحنه می رود.

با گذشت دو روز از این جشنواره  چهار نمایش «این ابر بارانی ست»، «چنار لاله»، «اسماعیل» و «باطل السحر» در مجموعه تئاتر شهر دیروز در  بجنورد اکران شد.

نمایش «کوکوی کبوتران حرم» امروز ساعت۹ و ۱۱ صبح به مدت ۹۰ دقیقه به کارگردانی حامد معمارتهرانی و نویسندگی علیرضا نادری  در تالار گلشن به روی صحنه رفت.

مرجان علوی، نیلوفر پناهی، تکتم اخجوانی، سارا گلنژاد، فائزه علی آبادی، آرزو شیخی، غزل تفهمی، زهرا سرگزی، مهسا قدیمی، ساندرا یحیی زاده، بهاره طالبخواه و عارفه نیکو بازیگران این نمایش هستند.

«زندگی شاید همین حالا» نیز همزمان با نمایش«کوکوی کبوتران حرم»  به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد اشکذری از مشهد درتالار شمس در  دو اجرا ساعت ۹ و ۱۱ صبح روی صحنه رفت.

سپیده کلالی، سعید صادقی، سامان سالاری، علی رضا رواندل، پرستش سلطانی، زهره مرادی و علی رضا سوزنچی در «زندگی شاید همین حالا» ایفای نقش کردند.

اشکذری کارگردان این اثر  درباره داستان این نمایش می گوید: داستان نمایش وی ، داستان سه زوج در سه مقطع زندگی و در سه قشر از جامعه در سه اپیزود است  که نذر خاصی کرده اند اما اتفاقات خاصی در این بین برای آنها رخ می دهد.

«بازگشت به خانه» امروز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه و ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پلاتوی شمس به کارگردانی و نویسندگی محمد شاکری از بجنورد، به روی صحنه می رود.

نمایش «بازگشت به خانه» داستان زنی است که به دلیل مشکلات و بحران‌های پیش‌آمده در زندگی‌اش تصمیم به ترک خانه می‌گیرد اما در همان زمان مهمان ناخوانده‌ای به خانه او می‌آید، این مهمان ناخوانده درواقع آینده اوست و گویی زن با آینده خود روبرو می‌شود.

محمد شاکری در خصوص سناریوی این نمایش می گوید: ایده این نمایش بر اساس روایتی از امام رضا(ع) شکل‌گرفته است.

نمایش «پانما» از قزوین، پایان بخش اجراهای سومین روز جشنواره تئاتر رضوی است که عصر امروز در ساعت۱۸ و ۳۰ دقیقه و ۲۰ و ۳۰ دقیقه بر روی صحنه تالار گلشن به اجرا خواهد رفت.

میثم ملازینل از میثم گودرزی، وحید عبدالله بگلو، مهدی آقاسی، احمد دادایی و مصطفی مظفری به عنوان بازیگران این نمایش نام برد.  

همچنین نمایش«ضامن» از اصفهان به کارگردانی مسعود ابراهیمی در بخش میهمان جشنواره، در مجتمع غدیر شیروان به روی صحنه می رود.

«یورت» دیگر نمایشی است که به کارگردانی محمد حسن رجبیان در بخش میهمان از استان فارس در این جشنواره حضور دارد و قرار است امروز سه شنبه در مجتمع نسیم اسفراین اجرا شود.

گفتنی است،در دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی، هشت اثر از استان های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در بخش صحنه ای این جشنواره به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

انتهای پیام/ط

اکران دو نمایش میهمان یورت و ضامن در جشنواره تئاتر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.