اردبیل؛

42 میلیون نفر در کشور زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

42 میلیون نفر در کشور زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی بوده و از خدمات مختلف این بیمه بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید بشرخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: بیمه فعالان در صنعت قالیبافی این استان که از سه سال پیش متوقف شده بود با ارائه طرحی جدید از سوی تامین اجتماعی کشور بزودی از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 42 میلیون نفر و بیش از 50 درصد از جمعیت کشور زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی بوده و از خدمات مختلف این بیمه بهره مند هستند که در استان اردبیل نیز 49 درصد از کل جمعیت استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد:180 هزار بیمه شده اصلی ، 38 هزار مستمری بگیر با احتساب 58 هزار نفر افراد تحت تکفل 49 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهند که از خدمات ارائه شده از سوی بیمه تامین اجتماعی استان بهره می برند.

بشرخواه از اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در این اجتماعی استان اردبیل به تبع سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با اجرای فاز اول این طرح بیش از 80 درصد از میزان مراجعان به شعبه های تامین اجتماعی در مرکز و شهرستان های استان کاهش یافته است.

وی افزود: با الکترونیکی شدن پرونده ها در سراسر کشور نیازی به مراجعه افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی به شعبه های مختلف برای دریافت سوابق بیمه ای نبوده و در کنار این کار دریافت فیش ماهانه بیمه و یا نحوه پرداخت اینترنتی و الکترونیکی این فیش ها مانع از مراجعه های مستقیم مردم به شعبه های تامین اجتماعی و صرف وقت و هزینه برای افراد زیرپوشش بیمه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی دولت به سازمان تامین اجتماعی مدیریت منابع و مصارف در دستور کار این سازمان قرار گرفت که تاکنون بیمه تامین اجتماعی استان اردبیل نیز به خوبی به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

بشرخواه با بیان اینکه بکارگیری مدیران کارآمد و توانمند برای ارائه خدمات بهتر به مردم در دستور کار اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان قرار دارد افزود: شعبه تامین اجتماعی شهرستان خلخال از شعبه های بسیار موفق این استان در ارائه خدمات بهتر به مردم است و مسوولان این شعبه با جلب بیشترین سطح رضایتمندی مردم موفق به کسب رتبه برتر استان در ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی عمومی شدند.

 

انتهای پیام/ع

خدمات تامین اجتماعی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.