یاسوج؛

بهره برداری ازجاده ارتباطی "زیلایی بویراحمد"

باحضور نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی جاده ارتباطی منطقه زیلایی به بهره برداری رسید.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوجمدیر کل راه و شهرسازی استان در آیین بهره برداری از این محور گفت: در دورافتادترین و کم برخوردارترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد در منطقه زیلایی جاده ای به طول 35 کیلومتر به بهره برداری رسید.

علمیردانی با بیان اینکه این طرح یکی از بزرگترین،مهمترین و مشکل ترین طرحهای راهسازی روستایی در کشور است افزود: بهره برداری از این مسیرعلاوه برارتباط دهستان زیلایی به بخش مارگون و مرکز استان برای نخستین بار ارتباط دو استان کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری را فراهم می کند.

وی اعتبار هزینه شده این محور را بیش از 170 میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: 16 کیلومتر از جاده های فرعی این محور که ارتباط روستاهای همجوار را با این مسیر برقرار می کند تامین اعتبار شده که به زودی عملیات اجرایی آن با اعتبار 70 میلیارد ریال آغاز می شود.

علیمردانی گفت:با بهره برداری از این محور 35 کیلومتری بیش از 2 هزار خانوار با جمعینی بالغ بر 11 هزار نفر از جاده ارتباطی مناسب برخوردار شدند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: زیرساختهای زیادی برای محرومیت زدایی در منطقه زیلایی انجام شده و طرحهای زیادی هم در حوزه های راهسازی ،کشاورزی ، باغها و امور عشایر این منطقه درحال اجرا است.

زارعی مشکل اصلی مردم منطقه مورزرد زیلایی را جاده ارتباطی عنوان کرد و افزود : از منطقه مارگون تا انتهای این منطقه 80 کیلومتر مسافت دارد که حدود 40 کیلومتر از آن در سالهای گذشته زیرسازی و آسفالت شده و از 40 کیلومتر باقیمانده نیز ده کیلومتر آن در حال ساخت است.

وی ادامه داد: کار زیرسازی،بهسازی و آسفالت سی کیلومتر باقیمانده این مسیر پس از برآورد اعتبار و ارزیابی آغاز می شود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ساخت سالن های ورزشی از جمله درخواستهای مردم منطقه زیلایی اعلام کرد و گفت:کار احداث دو سالن ورزشی که از سالهای قبل نیمه کاره رها شده بود با تخصیص اعتبار آغاز می شود.

 

انتهای پیام/ش

حداث دو سالن ورزشی در منطقه زیلایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام و عرض ادب
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام و عرض ادب