با حضور وزیر نفت:

خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا افتتاح شد

مراسم افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا بعدازظهر سه شنبه با حضور وزیر نفت در هتل بادله ساری برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  خط لوله گاز در حوالی دامغان  از خط انتقال گاز ۴۸ اینچ پارچین – سنگ بست در حنوب رشته کوه البرز منشعب شده و پس از عبور از مناطق مختلف کوهسانی جنگلی و شهرهای کیاسر و ساری در منطقه پنبه چوله در شمال شهر ساری به خط انتقال گاز ۳۰ اینچ قدیم شمال و شمال شرق کشور متصل شده است و پس از آن به طول ۲۰ کیلومتر به موازات خط تا نکا ادامه می یابد.

این خط انتقال گاز در طول مسیر خود از آبروها، رودخانه های فصلی و دائمی، مناطق جنگلی، باتلاقی، مناطق کوهستانی و صعب العبور، جاده و اراضی زراعی و مناطق مسکونی عبور کرده و حداقل ۵۵ بار با رودخانه تجن تلاقی داشته است.

این خط انتقال گاز دارای ۱۲ ایستگاه شیر بین راهی، ۸ ایستگاه انشعاب، ۳ ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه ارسال توپک دریافت توپک و یک ایستگاه CGS است.

حجم عملیات خاکی در مسیر سازی این پروژه بیش از شش میلیون متر مکعب بوده و در احداث این خط انتقال گاز حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ شاحه لوله ۴۲ اینچ به وزن ۸۴ هزار تن استفاده شده است که از کارخانجات داخلی تامین و به همراه سایر اقلام مورد نیاز توسط پنج هزار دستگاه تریلر به محل کارگاه های پروژه حمل شده است.

ارزش کل این پروژه بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان بوده و بطور کامل توسط پیمانکاران و مشاوران داخلی به انجام رسیده است.

انتهای پیام/س

عبور خط انتقال گاز از مناطق کوهستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.