قم؛

تاکید بر احیای بافت های فرسوده

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت:قم در بافت فرسوده جز سه رتبه ی نخست قرار دارد.

تاکید بر احیای بافت های فرسودهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رضوی،رئیس سازمان برنامه و بودجه استان  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد،بی توجهی به احیای بافت فرسوده را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک دهه گذشته از رتبه قم در آپارتمان نشینی از 15 به رتبه چهارم رسیده است اما در بافت فرسوده همچنان جزو 3 رتبه نخست قرار دارد.

وی با بیان اینکه در قم 1800 هکتار بافت فرسوده وجود دارد خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شهر قم شهر 300 هزار نفری منطقه پردیسان ایجاد کردیم اما توجهی به بافت فرسوده نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان  با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها باید در قم بر اساس الگو و اولویت‌بندی باشد گفت: پروژه‌های بازآفرینی بافت فرسوده در استان باید اولویت دار باشند.

رضوی با اشاره به امکان سنجی استفاده از مدل توسعه استان کرمان خاطرنشان کرد: کرمان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو برای قم تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان مشکل جذب سرمایه‌گذار نداریم بلکه موانع و مشکلات سرمایه گذاران را پشیمان می‌کند، گفت: میانگین سالی ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم به نیازهای استان بر مبنای مدل علمی اشاره کرد و افزود: میانگین سالی 3500 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد برنامه پنجم در بخش ارزی آمار قابل قبولی داریم اما این‌ها همه در سطح ملی بوده است افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی به مدیران استان به ویژه شهرداری گلایه داشت که از ظرفیت فاینانس کشور عقب مانده‌ایم.

رضوی با تاکید بر اینکه در استان مشکل جذب سرمایه‌گذار نداریم بلکه موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران را پشیمان می‌کند ادامه داد: در استان کرمان فضای امنی برای سرمایه گذاران ایجاد شده اما ساز و کار استفاده از ظرفیت سرمایه گذار به خوبی در استان تبیین نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به اینکه در استفاده از سرمایه داخلی و بومی عملکرد خوبی نداشته‌ایم ادامه داد: با توجه به اولویت‌های مجموعه استان در مسئله گردشگری باید از ظرفیت دریاچه نمک به درستی استفاده شود.

وی تصریح کرد: یزد و کرمان با حداقل سرمایه‌گذاری استفاده مطلوبی از ظرفیت کویر داشته‌اند به طور قطع استان قم که از محورهای مواصلاتی آن سالانه 100 میلیون تردد انجام می‌شود که می‌توان از آن به درستی بهره‌برداری کرد.

 

انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.