پایان کابوس ۱۱ ساعته در میانکاله + فیلم

آتشی که از نیمه شب سه شنبه دهم مرداد ، پناهگاه حیات وحش میانکاله را طعمه حریق کرده بود مهار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله سرانجام با  تلاش ماموران، نیروهای امدادی و کمک های مردمی و با استفاده از دو دستگاه لودر مهار شد.

بر اساس این گزارش آتش از چند نقطه شروع شده بود که این موضوع  مهار آتش را مشکل کرد ولی نهایتا آتش سوزی در ساعتی قبل از نیمه شب سه شنبه مهار شد.

آتش سوزی  سه شنبه دهم مرداد ماه که حدود 11 ساعت چندین نقطه  از مراتع مختلف ذخیره گاه زیست کره میانکاله را طعمه حریق خود کرد مهیب ترین آتش سوزی در تاریخ میانکاله بود که حتی بومیان منطقه چنین آتش سوزی مهیب و وسیعی را بیاد ندارند.

این آتش سوزی که از مرتع فیک استان آغاز شد مراتع و بهترین وغنی ترین پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله را در نوردید و به خاکستر تبدیل کرد.

 طول آتش سوزی حدود 5 کیلومتر بود و عرض منطقه آتش سوزی بعلت تاریکی شب هنوز مشخص نشده است.

 دو واحد دامداری منطقه آسیب و خسارت بسیار شدید دیدند و به دو واحد دامداری دیگر نیز خسارت نسبی وارد شد.

آخرین آتش سوزی پناهگاه حیات وحش میانکاله که به طور عمد از سوی برخی زمین خواران منطقه افروخته شده بود حدود 20 هکتار از پوشش گیاهی و مرتعی را از بین برده بود.

میانکاله 68 هزار و 800 هکتار مساحت دارد که بخشی از این منطقه را تالاب بین المللی میانکاله  تشکیل می دهد و به دلیل برخورداری از ذخیرگاه مناسب سالانه پذیرای حدود یک میلیون پرنده مهاجر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

انتهای پیام/ک

مهار آتش سوزی در میانکاله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.