بی باک: پشتوانه سازی را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌ايم

سرمربی تيم‌ملی تكواندو كشورمان گفت: می خواهيم همواره سه تكواندوكار کشورمان در ميان 30 نفر برتر 4 وزن المپیکی حضور داشته باشند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از فدراسیون تکواند،  تيم‌ملی تكواندو ایران از 18 تيرماه تمرينات خود را برای شركت در نخستین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک (گرندپری 2017) كه با حضور تكواندوكاران برتر دنيا در "مسكو" روسيه برگزار می شود در دو نوبت صبح و بعدازظهر پیگیری كرد و بامداد فردا (سه شنبه) راهی اين كشور می شود.

مهدی بی باک سرمربی تيم‌ملی كشورمان در خصوص برنامه‌ريزی های صورت گرفته برای حضور در اين مسابقات و رويدادهای پيش‌رو به فدراسيون تكواندو گفت: برای دومین دوره است که برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک باید مسیری خاص را طی کرد و در مسابقات گرندپری شرکت کنیم.

 ادامه داد: در سال 2017 سه مرحله مسابقه گرندپری را در کشورهای روسیه، مراکش، انگلستان و همچنین مرحله فینال را در ساحل عاج پیش رو داریم. به طور میانگین هر 37 روز باید در این رویداد حضور داشته باشیم و رنکینگ ملی پوشان را هم در ميان 32 نفر برتر حفظ کنیم. مسابقات گرندپری ویژگی‌های خاص خودش را دارد و ما برای قرار گرفتن در این مسیر و کسب نتیجه مورد نظر برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌ایم.

او افزود: تلاش می كنيم تكواندوكاران در فاصله‌های زمانی مناسب و بر اساس رنكينگ در رويدادهای مختلف مبارزه كنند تا فرصت کسب امتیاز برای تمام ملی پوشان به یک میزان وجود داشته باشد، تنها به نفرات با رنكينگ بالا برای حضور در مسابقات فكر نمی كنيم. می خواهيم حداقل دو نماینده در ميان 8 نفر نخست رنكينگ و يک نفر ميان 30 تكواندوكار برتر جهان داشته باشيم تا انشاا... در هر وزن شاهد حضور حداقل 3 هوگوپوش باشیم.

بی باک تصريح كرد: شرایط خاص این مسابقات ایجاد می کند که همواره مراقب باشيم تا بچه‌ها از لحاظ بدنی خسته نشده و آسيب نببيند. همچنين تكواندوكارانی كه آمادگی لازم را دارند بتوانند در رويد‌ادهای مختلف و با فواصل زماني مناسب شركت كنند تا انشاا... شاهد پيشرفت روزافزون تكواندوی كشورمان باشم. براي پشتوانه سازی در وزن‌های مختلف احتياج به زمان داريم و تمام تلاش ما اين است كه با میدان دادن به جوانان و تکواندوکاران مستعد بتوانیم پشتوانه‌های مناسبی داشته باشیم.

او با اشاره به حضور در نخستين دوره «جام رياست فدراسيون جهانی» در آسيا گفت: برنامه اولیه ما پس از شرکت در مسابقات گرندپری تکواندو حضور در تورنمنت روسیه بود ولی با توجه به اهمیت جام ریاست و اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 هر تیم می‌تواند علاوه بر ترکیب کامل خود مدال آوران این رویداد را نیز به همراه داشته باشد، تصمیم گرفتیم در این رویداد نیز با اضافه کردن چند ملی‌پوش جدید شرکت کنیم.

سرمربی تيم‌ملی تكواندو ایران در پايان افزود: امیدوارم با همدلی و استفاده از تجربیات بزرگان این رشته ورزشی بتوانیم بیش از پیش در اعتلای این رشته گام برداشته و برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

انتهای پیام/

گرندپری مسکو ، نخستین گام برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین سیفی
۱۲:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
خوب
آخرین اخبار