آسمان سیستان همچنان غبارآلود / ارتفاع موج در نوار شرقی دریای عمان به سه متر می رسد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا اوایل هفته آینده در شمال استان تداوم دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی تا اوایل هفته آینده در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تداوم دارد به طوری که در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و همچنین اختلال در تردد انتظار می رود.

ملاشاهی افزود: از همین رو سرعت وزش باد از صبح امروز در منطقه سیستان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا ۳ هزار متر و در محدوده شهرستان زابل تا ۴ هزار متر کاهش یافته است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و باد به همراه گرد و خاک با شدت کمتر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین طی دو روز آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان شاهد افزایش نسبی دما و در نیمه شمالی استان شاهد کاهش دما خواهیم بود.

ملاشاهی  از ادامه تلاطم دریای عمان تا دو روز آینده خبر داد و گفت: ارتفاع موج در این مناطق به حدود سه متر خواهد رسید.


کارشناس هواشناسی استان به شناورهای دریایی توصیه کرد :تردد خود را طی دو روز آینده در مناطق شرقی دریای عمان کاهش دهند.


وی دمای هوای بنادر کنارک و چابهار را نیز بین 28 تا 30 درجه پیش بینی کرد و اظهار کرد: افزایش ابر، غبار محلی و افزایش رطوبت نسبی نیز از دیگر پدیده های غالب منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

ارتفاع موج در نوار شرقی دریای عمان به سه متر می رسد



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار