بیانیه های مشکوک و سریالی در هندبال

هنوز 3 روز از استعفای علیرضا رحیمی نگذشته است که بیانیه های بسیاری از سوی جامعه هندبال خطاب به وزارت ورزش و جوانان برای بازگشت وی صادر می شود.

بیانیه های مشکوک و سریالی در هندبالبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال ایران در حالی در روز های پایانی سال 95 بر روی کار آمد که وضعیت هندبال ناخوش تر از همیشه بود.

ابوالحسن مهدوی، پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون هندبال خیلی زود به دلیل بیماری کنار کشید تا سکان هدایت فدراسیون به دست سرپرست موقت بیفتد. همین مسائل و نبود ثبات در فدراسیون باعث شد تا این رشته در یکی از بهترین دوران خود با آسیب های جدی رو به رو شود.

افزایش بدهی های فدراسیون ، خطر تعلیق و مشخص نبودن وضعیت تیم های ملی از جمله اتفاقاتی بود که در آن دوره رخ داد اتفاقاتی که هنوز بسیاری از آن ها رفع نشده و فدراسیون با آن دست و پنجه نرم می کند. به هر صورت رحیمی که پیش از این هم نزدیک به 16 سال رئیس فدراسیون هندبال بود بار دیگر با اکثریت آرا  روی کار آمد و فعالیت خود را آغازکرد . حضور رحیمی در فدراسیون بار دیگر بسیاری را به کسب نتایج خوب و بازگشت روز های طلایی  هندبال امیدوار کرد. اما رحیمی تنها 3 ماه پس از انتخاب از این سمت استعفا داد . استعفایی که به گفته برخی به دلیل مشکلات مالی و حواشی بود که برای هندبال ایجاد شده بود. با این حال این استعفا هنوز مورد موافقت وزارت ورزش و جوانان قرار نگرفته است و بعید به نظر می رسد که این اتفاق رخ دهد . زیرا با حضور رحیمی بار دیگر لژونر ها در تیم ملی فعالیت خود را آغاز کردند و در حالی که دیگر قصد نداشتند  در تیم ملی حاضر باشند در تمرینات حاضر شدند.

نکته جالب توجه آن جاست که از روزی که رحیمی استعفا داده است ابتدا بازیکنان ل‍ژیونر و پس از آن داوران و روسای هیات ها به حمایت از رحیمی پرداختند و از وی به عنوان تنها کسی نام بردند که می تواند هندبال را از شرایط فعلی نجات دهد.

با این تفاسیر می توان این استعفا را به نوعی مصلحتی دانست . از آن جایی که مسئولان ورزش اعلام کردند که نمی توانند مبلغ بدهی 3 میلیاردی هندبال را پرداخت کنند و یا بخشی از آن را بر عهده بگیرند رحیمی تصمیم به استعفا گرفت . تا در ادامه و با حمایت همه جانبه ارکان اصلی جامعه هندبال بتواند دوباره بر سر کار بازگردد و اعتبار بیشتری بگیرد.

بد نیست تا به متن بیانیه های حمایتی از علیرضا رحیمی نگاهی بیاندازیم :

*بیانیه روسای هیات های هندبال کشور : 

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان
برادر ارجمند جناب آقای دكتر سلطانی فر

باسلام واحترام:

همانطور كه مستحضريد آقای عليرضا رحيمی مرد كاركشته ورزش كشور و رئيس كنونی فدراسيون هندبال جمهوری اسلامی ايران طی روزهاي اخير با تاكيد بر استعفای خود،قصد ترك عرصه هندبال كشور را دارد.هندبالی كه طی چندسال گذشته بواسطه همين رفت و آمدها بيشترين آسيب و ضربه را خورده است و رشته ورزشی كه پتانسيل قهرماني آسيا و افتخارآفرينی و حضور در قهرماني جهان و المپيك را دارد با روزهاي اوج خود فاصله زيادی گرفته است.

كمتر از يكسال پيش بود كه اهالی هندبال با علم به اينكه تنها كسي كه مي تواند هندبال ايران را از شرايط بحران به ساحل آرامش برساند شخص عليرضا رحيمی است،به سراغ ايشان رفته و وی را متقاعد نمودند كه ايثار كند و هندبال ما را نجات دهد،اتفاقی كه با عزم و اراده مجمع هندبال كشور روي داد و با رای قاطع اعضاء ،ناجي سال های نه چندان دور هندبال و مدير مدبر ورزش كشور بار ديگر به خانه بازگشت تا اين رشته ورزشی مظلوم و مجروح از جفای حاشيه آفرينان را به روزهاي پرغرور خود بازگرداند.

شايد روز اول عليرضارحيمی فكرش را هم نمي كرد كه با بدهي سنگين سه و نيم ميليارد تومانی مواجه شود و هركس ديگری بود همان روزهاي اول عطای كار را به لقايش می بخشيد، اما با تدبير و سعه صدر رئيس فدراسيون،امورات اصلی فدراسيون خصوصا خطر تعليق از سوي آسيا بدليل بدهي هاي ناشی از جرائم سال های قبل با پرداخت اقساطی آنها ضمن گرفتن تخفيف از كنفدراسيون هندبال آسيا رفع گرديد، تيم ساحلي در بحبوحه مشكلات شديد مالی به قهرمانی آسيا اعزام و با كسب مقام سوم آسيا و اخذ مجوز حضور در جام جهاني هندبال ساحلی بار ديگر هندبال ايران را به كانون خبرها بازگرداند، برگرداندن آرامش به تيم ملی بزرگسالان با جمع كردن تمام سرمايه های هندبال كشور از جمله 11 لژيونر شاخص هندبال و حاكم نمودن جو همدلی و وحدت در تيم ملی انجام گرفت،جلوگيری از بلوكه شدن حساب های فدراسيون بوسيله طلبكارانی كه حكم قضايی داشتند، بازگرداندن روح تلاش و انگيزه در كالبد هندبال كشور بواسطه اهميت دادن به نقش كليدی و حياتي هيات های استانی و....پيگيری گرديد اما چيزی كه بيش از همه تيشه به ريشه هندبال ايران زده و هنوز هم ول كن نيست و در زمان رياست سيدابوالحسن مهدوی هم اين بي اخلاقی ها باعث ضربه به هندبال وشخص مهدوی گرديد، حاشيه آفرينی و غرض ورزی هاي سهم خواهان هميشگی هندبال بوده است و اگر امروز رئيس فدراسيون هندبال با دلی پر خون استعفا كرده صرفا نه بخاطر مشكلات مالي بوده بلكه بيشتر بخاطر اين بداخلاقی هايی است كه متاسفانه عزم جزمی برای برخورد با آنها ديده نشده و اين مساله باعث ناراحتی همه دلسوزان واقعی هندبال ايران گرديده است.

جناب آقای دكتر سلطانی فر،زمانی كه حضرتعالی بر كرسی وزارت ورزش نشستيد بواسطه سابقه روشن و بعد از آن بدليل عملكرد بسيار مثبت و درخشانتان در همين مدت اندك، بارقه اميد را در دل اهالی ورزش خصوصا جامعه هندبال زنده نموديد،لذا اينجانبان روسای هيات هندبال استان های كشور عاجزانه از جنابعالی خواهشمنديم با در نظر گرفتن شرايط بسيار حساس و مهم كنونی ضمن مخالفت با استعفای جناب آقای عليرضا رحيمی و تاكيد بر ابقای ايشان، با ورود مستقيم به جزئيات و مشكلات اخير هندبال و دستور برخورد قاطع با هنجارشكنان ، بارقه های اميد را در دل اهالی هندبال زنده نگه داريد.

در پايان از حضرتعالی كه بی شك از مدبرترين مديران دولت تدبير و اميد هستيد انتظار می رود با حفظ عليرضا رحيمی در هندبال كشور، نگذاريد كه بعد از سال ها انتظار بار ديگر بهار هندبال ما به خزان تبديل شود.

باتقديم احترام-روسای هيات هندبال استانهای كشور

*بیانیه داوران هندبال : 

-مقام عالی وزارت ورزش و جوانان جناب آقای دکتر سلطانی فر

باسلام و احترام؛

به استحضار می رساندخبر استعفای آقای علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران،جامعه هندبال را که بعد از مدت هادر مسیر آرامش قرار گرفته است را متاثر نموده است،چرا که در این مدت زمان ۵ماهه،اقداماتی که آقای علیرضارحیمی در فدراسیون انجام داده اند بر کسی پوشیده نیست که از جمله این اقدامات می توان به رفع خطر تعلیق از سوی کنفدراسیون آسیا بدلیل بدهیها وجرائم سالهای قبل، اخذ مجوز حضور در جام جهانی ساحلی و کسب مقام سوم آسیا،حاکم نمودن وحدت در تیم ملی هندبال و جمع کردن تمام سرمایه های هندبال و پرداخت قسمت عمده ای از حق الزحمه ها و بدهیهای فدراسیون به داوران و ناظران و پرداخت قسمتی از بدهیهای فدراسیون در سالهای قبل نشان از درایت و مدیریتهای آقای علیرضارحیمی دارد.حال در این برهه از زمان ،مشکلات مالی از یکسو و از طرف دیگر بداخلاقیهایی که باعث ناراحتی همه دلسوزان واقعی هندبال گردیده است،منجر به استعفای رئیس فدراسیون هندبال گردیده است.

لذا با توجه به زمان اندک تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین آغاز لیگ برتر باشگاههای کشور در فصل جدید،با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی،اینجانبان داوران و ناظران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران از جنابعالی خواهشمندیم ضمن مخالفت با استعفای آقای علیرضارحیمی و تاکید بر ابقای ایشان، بارقه امید را در دلهای اهالی هندبال زنده نگهدارید. در پایان از حضرتعالی تقاضا داریم با حفظ علیرضارحیمی نگذارید بار دیگر بهار هندبال ما به خزان تبدیل گردد.

باتقدیم احترام-جمعی از داوران و ناظران فدراسیون هندبال

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار