جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی+تصاویر

رودبارک در 80 کیلومتری شمال شرق سمنان در مسیر راه شهمیرزاد به فولاد محله در شهرستان مهدیشهر و در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جنگل رودبارک مهدیشهر بخشی از منطقه حفاظت شده پرور است و به دلیل وجود جنگل های پهن برگ و آب و هوای خنک به ویژه در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار دارد.


گفتنی است ؛ منطقه رودبارک مهدیشهر کوهستانی و پوشیده از جنگل های هیرکانی است و وضعیت محلی از لحاظ پستی و بلندی دارای کوه های سنگی مثل لپی و تنگه و تپـه‌هـای خـاکـی سنگی همانند برج تیغ و جلگه های وسیع همانند مناطق سرم، ترکچال، سرکوه ، روپی و آب اندان که همگی پوشیده از مزراع و درختان و گیاهان متنوع در اطراف آنها بوده است.

 

وسعت کل منطقه  بیش از 8 هزار هکتار و دارای 3 هزار هکتار مراتـع و بیش از 1500 هکتار مزرعــه کشاورزی و باغداری است.

 جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی

گونه های حیوانی جنگل رودبارک مهدیشهر عبارتند از : گوزن قرمز، گاو کوهی، کل، قوچ، میش، آهو، بُز، شوکا، خوک، گراز، خرس ها ، پلنـگ، گرگ (سرکوه، سرم و آب اندان)، شغال، روباه، گربه وحشی.

وجود چشم انداز رودخانه در مسیر جنگلی از دلایل نامگذاری این منطقه به رودبارک است.

جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی
تنوع گونه های گیاهی و جانوری، دمای مناسب به ویژه در فصل تابستان و چشم اندازهای طبیعی از علت های جاذبه گردشگری جنگل رودبارک مهدیشهر است.

 رودباک منطقه کوهستانی است و در بهــار هوای خنک همراه با بارندگی و در تابستان نیز هوا خنک و در پائیز سرما و نیز در زمستان برف می بـارد و حتی ارتفاع برف به حدود 1/5 متر می رسد .

جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی
تقریباً در تمام فصول سال می‌شود به رودبارک رفت، اما در فصل زمستان و با بارش برف و پایین آمدن دما، رفتن به آنجا خیلی سخت خواهد بود و بهتر است که صبح به رودبارک برسید و تا عصر مشغول تفرج و گردش در طبیعت باشید و قبل از غروب به شهمیرزاد برگردید؛ اما اگر قصد شب‌مانی دارید، حتماً یا خانه‌ای برای یک شب اجاره کنید، یا از محلی‌ها راهنمایی بگیرید.

جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تا كنون 718 اثر تاريخی، طبيعی و معنوی آن به ثبت ملی رسيده است.

 

این منطقه زیبا براساس مصوبات دولت از مناطق ۳۳ گانه نمونه گردشکری استان سمنان است و این منطقه بگونه ای است که در ایامی از سال ابر در سطح پایین قرار گرفته و زیبایی خاصی به منطقه می دهد.

 

در منطقه رودبارک مهدیشهر دو رودخانه دائمی نیز وجود دارد که رودخانه رودبارک از جمله آن است و آب بسیار شیرین و گوارایی دارد.

جنگل رودبارک مهدیشهر؛ بازمانده‌ی جنگل‌های هیرکانی+تصاویر

انتهای پیام / ه


جنگل رودبارک مهدیشهر میزبان گردشگران تابستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شبانی.م
۰۱:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
زنده بادمهدیشهر
زنده باد مهدیشهری
پاینده باد ایران
آخرین اخبار