تبریز؛

درمان گیاهی برای بیماری ام اس تنها در مرحله پژوهش در تبریز

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درمان گیاهی برای بیماری ام اس در مرحله پژوهشی است و هیچ گونه شواهد قطعی برای درمان گیاهی این بیماری در تبریز وجود ندارد.

درمان گیاهی برای بیماری ام اس تنها در مرحله پژوهش در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سعید شبستری خیابانی در نشست کمیته بیماری های خاص آذربایجان شرقی افزود : داروخانه ویژه طب سنتی صرفا در بیمارستان سینای تبریز راه اندازی شده است و ما بقی مراکز عطاری هستند.
وی با اشاره به برخی سوء استفاده ها از فروش داروی بیماران صعب العلاج خاطرنشان کرد : در مواردی هیچ تائیدی بر تجویز برخی داروها وجود ندارد در حالی که تجویز کنندگان از درماندگی بیماران سوء استفاده می کنند.
شبستری با اشاره به اظهارات رئیس انجمن ام اس استان در خصوص عرضه داروی بیماران خاص در داروخانه ها با تعرفه های متفاوت گفت: صرف اظهارات بیماران خاص، دلیل بر توانمندی یا ناتوانی مالی این بیماران نیست و تشخیص این موضوع بر عهده انجمن است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یادآور شد: تفویض ارائه دارو به داروخانه ها برای بیماران خاص مشکل ساز است و رویه مناسبی نیست و بیماران خاص را با مشکل مواجه می سازد.
وی از معاونتهای درمان ، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خواست سهم بیماران ام اس را از تخفیف دارویی برآورد کنند و عرضه داروی این بیماران را به انجمن ام اس واگذار کنند.
شبستری همچنین با اشاره به درخواست پوشش بیمه ای برخی از داروهای بیماران خاص گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده از دارو نیز غلط است که باید شفاف سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.
مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: پرداختی این مرکز در خصوص بیماران خاص در سال 94 حدود 31 میلیارد تومان بود در حالی که این رقم در سال گذشته به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.
مجیدی با بیان اینکه در سال 94 حدود یک هزار و 223 نفر بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند افزود : در سال 95 این رقم به یک هزار و 428 نفر رسیده بود.

انتهای پیام/خ

درمان گیاهی برای بیماری ام اس در مرحله پژوهشی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا کاظمی
۰۱:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام.لطفا برای گرفتگی عظلات بیمار ام اس داروی گیاهی معرفی فرمایید
Germany
پرويز سيروس رضايي
۱۶:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار