یزد؛

نباید با محدود کردن جوانان صورت مساله را پاک کنیم

استاندار یزدگفت: جوانان دارای نیرو و تحرک زیادی هستند و نباید با محدود کردن آنان صورت مساله را پاک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد با بیان اینکه کتاب صادقانه ترین دوست است که دورویی در آن مشاهده نمی شود گفت: مطالعه و کتابخوانی باید هدفمند و به گونه ای باشد که گمشده ای را پیدا کنیم.

میرمحمدی افزود: این گمشده، خوبی ها و الگوهای مناسبی است که از مکتب اسلام آموزه های پیامبران و ائمه نشات می گیرد.

استاندار یزد، برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی را ارزشمند دانست و گفت: کتابخوانی در عین سادگی، بسیار اثرگذار و انسان‌ساز است به شرط آن که عشق و علاقه به مطالعه در انسان ایجاد شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهدی آذر یزدی ادامه داد: این نویسنده برجسته که سواد نداشت با تلاش و پشتکار و از کتابخوانی به این درجه از نویسندگی نائل شده و نوشته هایش برای نسل کنونی و آینده ارزشمند است.

وی اضافه کرد: خوش نامی یزدی ها با توجه به ویژگی هایی از جمله رفتار، گفتار، همکاری و نوع دوستی به دست آمده که از مکتب اسلام و آموزه های پیامبران و ائمه اطهار گرفته شده است.

استاندار یزد با تاکید بر ترویج محفل ها و مجالس شاداب و استفاده از هنر افراد از جمله صوت زیبا در مسیر الهی گفت: جوانان دارای نیرو و تحرک زیادی هستند و نباید با محدود کردن آنان صورت مساله را پاک کنیم.

میرمحمدی با طرح این پرسش که چرا باید زیبایی های خداوند پنهان باشد افزود: هنر یکی از نعمتهای الهی در نهاد بشر است که باید از این ظرفیت و استعداد در مسیر الهی استفاده شود.

وی با بیان اینکه دور بودن انسانها از یکدیگر یکی از علتهای افسردگی است گفت: انسان اجتماعی آفریده شده و این نوع زندگی الزامات خاص خود از جمله ارتباط با یکدیگر، تعامل و همدلی دارد.

مدیر کل کتابخانه‌ های عمومی استان یزد نیز در این آیین با یادآوری رشد سه برابری شرکت کنندگان در هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی از استان یزد گفت: در حالی که سال گذشته پنج هزار و 571 از استان یزد در این جشنواره شرکت کردند، این آمار امسال به 15 هزار و 924 نفر رسید.

رقیه دوست ‌فاطمی ‌ها افزود: از مجموع شرکت کنندگان یزدی این جشنواره، 12 هزار و 460 نفر در بخش مکتوب و سه هزار و 464 نفر در بخش آنلاین جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه40 دستگاه و نهاد دولتی در استان یزد با دریافت کد مشارکت به برگزاری این دوره از جشنواره کمک کردند، افزود: پنج برگزیده جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شامل علی محمد درویش، فاطمه السادات موسوی هفتادر، کوثر سیروسی، مه ‌یاس سلطانپور و سحر شبانی از استان یزد هستند.

همچنین سیدعلی میرنژاد شهردار حمیدیا با تاکید بر اهمیت انجام فعالیتهای فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای شهر حمیدیا توجه ویژه ای به این موضوع دارد و علاوه بر اختصاص نیم درصد بودجه شهرداری، مصوبه های خوبی در این زمینه از جمله حمایت از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند.

در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) برگزار شد از برگزیدگان ملی و استانی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

شمار کتابداران و خانواده نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور هفت هزار و 500 نفر است که از این تعداد 260 نفر در استان یزد فعال هستند.
در یکسال گذشته حدود 2 میلیون جلد کتاب از کتابخانه های استان یزد به امانت گرفته شده است.

انتهای پیام/ ی

مطالعه، در عین سادگی اثرگذار و انسان‌ساز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار