یاسوج؛

بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1400

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده در نشست امروز روسای اتاق بازرگانی سراسر کشور از فعالیت 643 واحد صنعتی با اعتبار 600 میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: 8 هزار فرصت شغلی در واحدهای صنعتی استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 15 واحد آب معدنی در استان فعالیت می‌کنند که همه این واحدها از چشمه‌های استان استفاده می‌کنند و از کیفیت و محصول خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: 380 طرح صنعتی در حال اجرا است که 118 طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

این مسؤول عنوان کرد: مجموعه طرح‌های صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد تومان و ایجاد 16 هزار فرصت شغلی احداث شده‌اند.

دیودیده به حجم سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی طرح‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان سال 1400 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حوزه معدن 79 معدن در استان وجود دارد که اغلب این معادن رسوبی هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته کارخانه سیمان مارگون به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی این کارخانه یک میلیون تن به ظرفیت سیمان کشور اضافه شد.

این مسؤول با اشاره به فعالیت 25 هزار واحد صنفی در سطح استان گفت: تمام فعالیت‌های استان توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم با توجه به تولید محصولات خوب و با کیفیت در استان زمینه حضور فعالان اقتصادی ما در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

دیودیده خاطرنشان کرد: استان تجربه خوبی در زمینه سرمایه‌گذاران خارجی دارد لذا زمینه حضور هیات‌های خارجی در استان فراهم شود.

انتهای پیام/غ

ایجاد 8 هزار فرصت شغلی در واحدهای صنعتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.