زنجان؛

کاهش 40 درصدی تولید جو در استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ازکاهش 40 درصدی تولید جو در استان خبر داد.

کاهش 40 درصدی تولید جو در استان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: سال زراعی جاری 20 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به جو دیم و 8 هزار و 720 هکتار به جو آبی اختصاص داده شده است.

حسین عامری با بیان اینکه سال زراعی جاری 70 درصد مزارع جو دیم و 50 درصد مزارع جو آبی در استان زنجان دچار خسارت سرمازدگی شده است، عنوان کرد: خسارت سرمازدگی در مزارع جو بین 20 تا 50 درصد متغیر بوده است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی و شرایط اقلیمی امسال باعث شد متوسط عملکرد جو دیم در استان زنجان به 600 کیلوگرم در هکتار و متوسط عملکرد جو آبی به 3 هزار و 800 کیلوگرم برسد، بیان داشت: سال گذشته متوسط عملکرد جو دیم در استان یک تن و جو آبی 4 تن و 200 کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

عامری با اشاره به برداشت 12 هزار تن جو دیم و 33 هزار و 136 تن جو آبی طی سال جاری در استان زنجان تصریح کرد: امسال در مجموع 45 هزار و 136 تن جو در استان برداشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان «آبیدر»، «سهند»، «ماکویی» و «بهمن» را ارقام مورد کشت جو در استان برشمرد و افزود: جو رقم «جلگه» از ارقام با نیاز آبی پایین و عملکرد بالاست که از سال زراعی آینده به صورت آبی در استان کشت خواهد شد.

عامری خاطرنشان کرد: تولید جو استان زنجان امسال نسبت به سال گذشته کاهش 40 درصدی دارد.

انتهای پیام/ن

 

برداشت ۴۵ هزار و ۱۳۶ تن جو در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.