یک هفتم مردم جهان در فقر و گرسنگی به سر می برند

رئیس جامعه المصطفی در دیدار یکی از شیوخ بورکینافاسو با بیان این که یک هفتم جامعه بشری در فقر و گرسنگی به سر می برند گفت:شاهد تبعیض و ظلم در دنیای کنونی هستیم.

یک هفتم مردم جهان در فقر و گرسنگی به سر می برند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله  اعرافی،رئیس جامعه المصطفیصبح امروز در دیدار یکی از شیوخ بورکینافاسو  میراث اهل‌بیت(ع) را متعلق به همه بشریت دانست و گفت: عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی از مهم‌ترین وظایف بشری است و در این شرایط مایه ننگ بشریت بوده که یک‌هفتم جمعیت دنیا در گرسنگی قرار داشته باشند و ما شاهد جولان انواع تبعیض و ظلم‌ در دنیای امروز هستیم.

وی با بیان اینکه آفریقا در آینده جهان نقشی ویژه خواهد داشت، افزود: اسلام در قاره آفریقا روزبه‌روز در حال مستحکم‌تر شدن است و قطعاً مردمان این قاره در گسترش اسلام ناب نقشی به‌مراتب ویژه خواهند داشت، همچنین قاره آفریقا جایگاه مهمی در راهبردهای فرهنگی ایران و جامعه المصطفی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به گسترش فعالیت‌های این موسسه در بسیاری از کشورهای آفریقایی عنوان کرد: جامعه المصطفی در اقدامات خود نگاهی فرامذهبی داشته و از تمام مذاهب اسلامی پذیرش نموده است، به‌عنوان نمونه دانشگاه اسلامی کشور غنا تنها مرکز علمی جامعه المصطفی بوده که شیعیان در کنار برادران اهل سنت و حتی غیرمسلمانان به تحصیل مشغول‌اند.

وی با تأکید بر حضور دانش‌پژوهانی از کشورهای مختلف در نمایندگی جامعه المصطفی گرگان، ادامه داد: معارف اهل‌بیت(ع) پاسخگوی تمام نیازهای جهانی است و جامعه المصطفی مخالف تحمیل شیعه سازی و سنی سازی بوده و به دنبال تحقق هدف شناخت امت اسلام از اهل‌بیت(ع) است.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه قم در مسائل عرفانی، معنوی و اخلاقی ابراز کرد: شهر مقدس قم در این مسائل و معارف اهل‌بیت(ع) در اوج قرار دارد و همانند آن در جای دیگری از دنیا نمی‌توان یافت

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: قاره آفریقا علما و فضلای ارزشمندی را تربیت‌کرده است و جامعه المصطفی نهادی بوده که در کنار مردم آفریقاست و باید در کنار حفظ وحدت با تعامل و همکاری برای مقابله با ظلم و تبعیض گام برداریم.

انتهای پیام/ش

دیدار یکی از شیوخ بورکینافاسو با آیت الله اعرافی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.