وزیر اول سابق اسکاتلند: گرند کنیون در برابر نادانی ترامپ یک شکاف کوچک است!

وزیر اول سابق اسکاتلند واکنش تندی به اظهارنظر اخیر «دونالد ترامپ» درباره این کشور نشان داد و وی را «احمق» نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «الکس سموند»، وزیر اول پیشین اسکاتلند، از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، که گفته بود دومین همه‌پرسی اسکاتلند درباره استقلال از بریتانیا یک فاجعه برای این کشور است، به شدت عصبانی شد. سموند، رئیس جمهور آمریکا را یک احمق تمام عیار نامید و اظهار داشت: «گرند کنیون در برابر وسعت جهل و نادانی این مرد، یک شکاف کوچک به حساب می‌آید.»

سموند که سابقه رهبری حزب ملی اسکاتلند را دارد، از مصاحبه ترامپ با سردبیر وال استریت ژورنال انتقاد کرد. زمانیکه از ترامپ درباره امکان برقراری روابط تجاری با انگلیس سوال پرسیده شد، رئیس جمهور آمریکا در مورد برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند ابراز نگرانی کرد و گفت امیدوار است این موضوع بر مسابقات جهانی گلف که وی آن را «بریتیش اوپن» می‌نامد، تاثیر منفی نداشته باشد.

سپس ترامپ پرسید: اسکاتلند واقعا دومین همه‌پرسی را برگزار می‌کند؟ این خیلی بد است. آنها فقط کاری می‌کنند که به جهنم ختم می‌شود.

سردبیر وال استریت ژورنال به ترامپ گفت: فکر نمی‌کنم بار دیگر همه‌پرسی برگزار کنند. و ترامپ پاسخ داد: یک موضوع کوچک باقی می‌ماند، آنها با مسابقات گلف «بریتیش اوپن» چه‌کار می‌کنند؟ پس از این جریان، دیگر این مسابقات را نخواهند داشت.

دونالد ترامپ از مادری اسکاتلندی به دنیا آمده است و برای ساخت زمین گلف در این کشور، سرمایه‌گذاری کلانی کرده است.

سموند در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: از دست دادن مسابقات گلف در برابر استقلال اسکاتلند، واقعا امری بی‌اهمیت است.

شایان ذکر است گرند کنیون  یک ژرف‌دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا آمریکا واقع شده است. 

انتهای پیام/

انتقاد شدید وزیر اول سابق اسکاتلند از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار