گوترش برای نخستین بار به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

«آنتونیو گوترش» برای نخستین بار از زمان قرار گرفتن در سمت دبیرکلی سازمان ملل، به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، اواخر ماه جاری میلادی به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

گوترش، اول ژانویه سمت دبیرکلی سازمان ملل را از «بان کی مون» تحویل گرفت و از آن زمان بیش از 40 سفر خارجی به نقاط مختلف جهان داشته است. با وجود اینکه هشت مورد از این سفرها شامل عراق، ترکیه، اردن، مصر، قطر، عمان، امارات متحده و عربستان در منطقه خاورمیانه بوده؛ اما تاکنون به سرزمینهای اشغالی سفر نکرده است.

بان کی مون در مجموع 12 بار به فلسطین اشغالی سفر کرد که نخستین آن فقط سه ماه پس از رسیدن به دبیرکلی سازمان ملل اتفاق افتاد.

گوترش در این سفر با مقامات صهیونیستی و فلسطینی دیدار خواهد کرد. احتمالا سفر دبیرکل سازمان ملل به فلسطین اشغالی دو روزه و در تاریخ 27 تا 29 اوت انجام می‌شود. وی علاوه بر سفر به مناطق اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، به کرانه ‌باختری نیز سفر می‌کند و با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد داشت.

گوترش همچنین مایل است سفری به نوار غزه داشته باشد؛ اما هنوز مشخص نیست رژیم صهیونیستی اجازه این کار را صادر کند.

«دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، گوترش را در این سفر همراهی می‌کند. وی درباره این سفر گفت: باید در نظر داشته باشیم که فشار زیادی بر روی او است.

کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل از سال 1997 تا 2006، نخستین سفر خود را به اراضی اشغالی 15 ماه پس از رسیدن به این سمت انجام داد. 

انتهای پیام/

سفر دبیرکل سازمان ملل به فلسطین اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار