اراک؛

تامین پلاکت از موضوعات چالش برانگیز در استان مرکزی

استان مرکزی، مرکز درمان سرطان در غرب کشور و تامین پلاکت از موضوعات چالش برانگیز این استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت : با توجه به اینکه استان مرکزی، مرکز درمان سرطان در غرب کشور است و بیماران سرطانی استان‌های مجاور به استان مرکزی مراجعه می‌کنند، تامین پلاکت در این استان از موضوعات چالش برانگیز است و این در حالی است که با اطلاع رسانی دقیق این موضوع ،فرآورده‌های پلاکتی برای بیماران سرطانی تامین شده است.

مهدویانی با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود 260 نفر اهدا کننده پلاکت فرزیس داشتیم افزود : در 4 ماهه اول امسال هم در حدود 85 نفر اهدا کننده که دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .

وی با بیان اینکه در اهداء پلاکت A فرزیس ،دستگاه پلاکت را از خون جدا می‌کند و مابقی اجزا خون را به بدن برمی‌گرداند اضافه کرد : غلظت پلاکتی که توسط دستگاه تهیه می‌شود حدود 6 تا 7 برابر پلاکت معمولی است و به این صورت به جای اینکه یک بیمار سرطانی از 6یا7 پلاکت از افراد مختلف دریافت کند یک پلاکت از یک نفر  دریافت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد : 100 درصد خون مورد نیاز استان مرکزی در خود استان تامین می‌شود و مانند سایر استانها خون مازاد را به استان‌ تهران ارسال می‌کنیم.
حداقل سن برای انتقال خون 18 سال و حداکثر سن 65 سال است وزن هم باید بالای 55 کیلوگرم باشد.

انتهای پیام/ج

چالش تامین  پلاکت خون در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.