مشهدالرضا سرخوش از عطر میلاد شمس الشموس

امروز واژه ها در وصف وجودش بر زمين افتاده اند و سجده می كنند قدومِ آسماني اش را، امروز زاد روزِ امام مهربانی هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ او كه حريمش پناهگاهِ زمينيان و ملكوتيان است و گنبدش مظهر آرامش،امامی كه كلامش ندای وحی است،بايد جرعه جرعه كلامش را نوشيد،آن طور كه جاودانه شود در هستی جان امامی كه رضا نام دارد و راضی است به تمامِ مقدراتِ خالق،هم او كه مشهد با مرقدش شهر شهادت نام گرفت و قبله گاهِ عاشقانِ امامت و ولايت همگان رد پای نگاهش را دنبال می كنند تا نور خدا را در چشمانش بيابند. 

امروز میلاد هشتمین خورشید تابناک امامت و ولایت حضرت رضا (ع) است 

بزرگ مردی که او را با القابی چون امام رئوف،امام مهربانی ها ،امام صبر و ضامن آهو می خوانند.ضامنی که ضمانت کننده بسیاری از زندگی ها بوده و هست و خواهد بود.حضرتی که عشق به وجودش در اعماق وجود همه  انسان ها جاریست، دین و مذهب نمی شناسد.

امروز مشهد میزبان مهمانان زیادی است و به رسم هر ساله شاهد حضور اقشار ،اقوام ،طوایف و فرقه های مذهبی مختلفی است.انسان هایی که قبل از هر چیز فریاد انسانیت سر می دهند و هر تپش قلبشان به عشق وجود  امامشان  می تپد.

مشهدالرضا سرخوش از عطر میلاد شمس الشموس

 

امام هشتم شیعیان ،امامی که هر ساله به مناسبت زادروزش مشهد الرضا گلباران می شود. تمام شهر سرخوش از عطر میلاد پر برکت اوست.

به همین بهانه سری زدیم به کوچه ها و مغازه های منتهی به حرمش تا شاید بتوانیم هرچند کم منعکس کننده  موج وسیعه شورو شوقشان باشیم.

امروز با روز های دیگر فرق میکند این را از نگاه کاسبی خواندم که با عشق به یکا یک زائران شربت نذری می داد.

 

مشهدالرضا سرخوش از عطر میلاد شمس الشموس

عشق را در چشمان پیر مردی دیدم که با وسعی کم اما سخاوتی به اندازه دریا بین زائرین و مجاورینش شیرینی میلاد  امامش را می داد و برق چشمان خوشحالش در تلألوی بارگاه طلایی خورشید هشتم در آمیخته بود.

کوچه و بازار،مرد و زن ،بچه و بزرگ با شورو هیجان به یکدیگر عید را تبریک میگویند.بسیاری از زوج های جوانی که زندگی مشترکشان را در جوار بارگاهش و مصادف با میلادش آغاز میکنند.

  اینجا مشهد الرضاست، تکه  بهشتی از زمین که امروز جور دیگری می درخشد 

امروز زادروز مردیست که شیعیان جهان رهرو  راه اویند.امروز به هرجا می نگری رد پایی از شادی و شور می بینی،خادمان حرمش که لبخند مهربانشان را بدون لحظه ای درنگ به روی تک تک مهمانانش می پاشند. امروز پنجره فولاد صفای دیگری دارد.

 

مشهدالرضا سرخوش از عطر میلاد شمس الشموس

چه بسیارند مادرانی که امروز به امید شفای عزیزانشان به دخیل بسته اند و چه بیمارانی که درمانشان را از طبیب عالمیان می خواهند.

امروز کبوتران سقا خانه بیش از روز های دیگر به اوج پرواز می کنند و صدای نقاره ها..... جان تازه ای را به شریان های شهر خورشید می بخشند.

آری امروز همه  عالم معطر به بوی خوش وجود اوست.

آری امروز .....میلاد اوست.

گزارش از هلیا جنگی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
قربونت برم امام رضا علیه السلام