نظرسنجی پیو نشان می‌دهد؛

افزایش بی اعتمادی مردم سراسر جهان نسبت به آمریکا

براساس نتایج مطالعه‌ای که موسسه پیو انجام داده است، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر جهان نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی به حساب می آورند.

افزایش بی اعتمادی مردم سراسرجهان به آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، براساس نتایج مطالعه‌ای که موسسه پیو (Pew) مستقر در واشنگتن انجام داده است، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر جهان نفوذ و قدرت آمریکا را یک تهدید جدی به حساب می آورند.

نتایج این مطالعه که در اوایل ماه اوت، با مصاحبه افرادی از بیش از سی کشور مختلف صورت گرفت، نشان داد به طور میانگین 38 درصد معتقدند قدرت و نفوذ آمریکا تهدیدی جدی برای کشورشان به حساب می آید. میانگین این آمارها نسبت به بررسی مشابه آن در سال 2013 نشان دهنده افزایش 13 درصدی است. نسبت کسانی که نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی برای کشور خود می دانند در بیست کشور افزایش یافته است.

بیشترین افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا در اسپانیا اتفاق افتاده است و در حال حاضر 59 درصد مردم این کشور نسبت به 42 درصد در سال 2013 نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی برای اسپانیا می دانند؛ در حالی که در ترکیه، نفوذ و قدرت آمریکا از نظر 72 درصد مردم تهدیدی جدی برای این کشور محسوب می شود که با 28 واحد افزایش نسبت به نظرسنجی پیشین در بالاترین رتبه از لحاظ این شاخص قرار می گیرد.

از میان متحدان قدیمی واشنگتن نیز، 35 درصد مردم استرالیا و انگلیس (به ترتیب با افزایش 13 و یازده درصدی) معتقدند نفوذ و قدرت آمریکا تهدیدی جدی برای این کشورها است. نگرانی ها از قدرت و نفوذ آمریکا در کانادا، آلمان و سوئد به میزان 10 درصد و در فرانسه و هلند به میزان هشت درصد افزایش یافته است.

در دیگر کشورها از جمله یونان، لهستان و هند شاهد کاهش درصد کسانی بوده‌ایم که نفوذ و قدرت آمریکا را نگرانی بزرگی برای خود می دانند؛ در حالی که این میزان در روسیه، فیلیپین و اردن در فاصله سال های 2013 تا 2017 بدون تغییر مانده است.

علاوه بر این بیش از 60 درصد تمام شرکت کنندگان در این مطالعه معتقدند داعش و تغییرات اقلیمی تهدیدی بزرگتر برای امنیت ملی آنها هستند و پس از آن 51 درصد نیز حملات سایبری و اقتصاد جهانی را بزرگترین نگرانی های خود معرفی کردند.

این مطالعه از شانزدهم فوریه تا شش مه 2017 با شرکت 42 هزار نفر از سراسر جهان انجام شد.

 

انتهای پیام/

نظرسنجی پیو نشان می‌دهد مردم جهان نسبت به آمریکا بی‌اعتمادتر شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار