نجار در اصفهان:

هزینه 16 هزار میلیارد تومانی برای حادثه پلاسکو

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حادثه پلاسکو یک حادثه محلی بود اما به یک حادثه بین‌المللی تبدیل شد و 16 هزار میلیارد تومان تا به امروز برای بازسازی پلاسکو هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: نیمی از این نمایشگاه مربوط به مدیریت بحران است چرا که کشور ما یک کشور پرحادثه است.

وی افزود: از زمان‌های دور تا به امروز شاهد حوادث تلخی در این راه بوده و علی‌رغم تمامی تکنولوژی‌ها، مدیریت بحران پیچیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه مدیریت بحران یک علم است، تصریح کرد: اگر تجهیزات ما با نیازهای روز جامعه فراهم نشود و مخاطرات و پیامدهای آن‌ها را به خوبی نشناسیم و اگر هماهنگی برای مدیریت بحران نباشد، نمی‌توانیم حوادث را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: باید بدانیم کار اساسی در مدیریت بحران پیشگیری و پیش‌بینی است و با به‌کارگیری علم و خرد و اندیشه می‌توان حوادث سهمناکی را از خود دور کرده و خسارات حوادث را کاهش دهیم.

نجار با اشاره به حوادث کشور ژاپن گفت: وقوع حوادث گوناگون این کشور در سال‌های دور خسارات زیادی بر جای می‌گذاشت اما در حال حاضر کمترین خسارتی گزارش نمی‌شود اما اگر امروز زلزله‌ای 6 ریشتری در تهران بیاید آیا آمادگی کامل برای جلوگیری از این بحران را داریم؟

وی با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: این تنها یک حادثه محلی بود اما به یک حادثه بین‌المللی تبدیل شد و 16 هزار میلیارد تومان تا به امروز هزینه به وجود آورده که رقم سنگینی است؛ باید تا حد امکان هماهنگی‌های به موقع در حادثه‌ها انجام شود تا شاهد کاهش تلفات و هزینه‌ها باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری اصفهان در زمینه مدیریت بحران پیشگام بوده و امیدواریم این فعالیت‌های شایسته ادامه یابد، هر روز حادثه در کشور داریم اما وسعت آن‌ها نسبت به گذشته کوچک‌تر شده‌اند.

وی در پایان ابراز کرد: قریب به دو سال و نیم لایحه مدیریت بحران در کمیسیون‌های مجلس می‌چرخد و در حال بررسی است و خواهش داریم تا نمایندگان سریعاً در این حوزه تعیین تکلیف کنند تا با کاهش حوادث در کشور روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/ب

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دراصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
کل پلاسکو با ملک و سرقفلی ها و جنسهایی که سوخت و هزینه آوار برداری و احیانا ساخت مجدد و..... نصف این مبلغ نمیشه هاا
-
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
خداوند این آفت ضعف نظارت و باند بازی را از ایران دفع کند انشاله