ساری؛

ساخت مبدل‌های استیم کوئل واحد‌های بخاری نیروگاه نکا در داخل کشور

سازندگان توانمند قطعه سازان داخلی با نظارت متخصصان و کارشناسان نیروگاه نکا برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت مبدل‌های (فین تیوپ) استیم کوئل واحد‌های بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا شدند.

ساخت مبدل‌های استیم کوئل واحد‌های بخاری نیروگاه نکا در داخل کشور  +تصاویرعمادی رییس روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی) در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به متفاوت بودن ابعاد، پیچیدگی طراحی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه در زمینه ساخت این لوله‌ها در داخل کشور، با پیگیری‌ها و نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا بر مراحل طراحی و ساخت و نیز عزم و اراده سازندگان داخلی برای تولید قطعات حساس نیروگاهی به روش مهندسی معکوس، نمونه‌ای از این قطعه تولید و جهت انجام آزمایشات عملکردی در اختیار نیروگاه قرار گرفت.


وی افزود: پس از دریافت تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه‌های مهندسی و تعمیرات، تاکنون ۲ هزار عدد از این لوله‌ها ساخته و در واحد‌های نیروگاه نصب شد.


رییس روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی) گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه توانسته تاکنون از خروج ۵۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری کند.


عمادی از مزایای بکارگیری این قطعه را اثبات خودباوری و توانمندی قطعه سازان داخلی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکت‌های خارجی تأمین کننده قطعات دانست.


وی گفت: هر واحد بخار نیروگاه نکا دارای ۱۲ مبدل حرارتی استیم کوئل و هر کدام نیز دارای ۱۹۲ لوله فین دار است که در مجموع در ۴ واحد بطور همزمان ۹ هزار و ۲۱۶ عدد لوله فین دار نصب شد.


وی افزود: این مبدل‌ها با هدف ایجاد احتراق بهتر، کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان واحد‌ها و همچنین کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی به عهده دارند.

 
انتهای پیام/آ


صرفه جویی ارزی با ساخت مبدل‌های فین تیوپ در نیروگاه نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار