سمنان؛

ارسال آثار هنرمندان کشوری به جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان

تاکنون 41 هنرمند از سراسر کشور 71 اثر خود را به جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان ارسال کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان با اعلام این خبر گفت : جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان در دو مرحله مسابقه و نمایشگاه همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام موسی الکاظم (ع) برگزار می شود.


ابوالفضل دلارام افزود : تاکنون 41 هنرمند از سراسر کشور 71 اثر خود را به این جشنواره ارسال کرده اند که این آثار در دو مرحله انتخاب برای ارائه در نمایشگاه و انتخاب به عنوان آثار برتر جشنواره داوری می شود .


اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان تصریح کرد:  بیشترین آثار از هنرمندان استان سمنان به جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان  ارسال شده و استان های خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و تهران در رده های بعد از سمنان قرار دارند.


برپایی نمایشگاه سفالینه های قرآنی و ارائه آثار یکی از هنرمندان سمنانی که با استفاده از آیات و روایات آثاری فلزی خلق کرده است از برنامه های جنبی این جشنواره است.


محتوای جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان بر مبنای آثاری با موضوع انسان در قرآن کریم و کسب روزی حلال و الگوی مصرف، حیات طیبه و تعاون است.


آثار ارائه شده در جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان  در بخش های صنایع دستی سفالی شامل ظروف کاشی هفت رنگ و معرق ، صنایع دستی چوبی شامل منیت، معرق، معرق چوب، معرق منبت، مشبک و تندیس اسماء الحسنی و صنایع دستی فلزی شامل قلمزنی و مشبک فلز است.


انتهای پیام / د


ارسال 71 اثر به جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.