رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از افزایش 156 درصدی عملیات مبارزه با بیماری های انگلی دام در نهبندان خبر داد.

افزایش 156 درصدی عملیات مبارزه با بیماری های انگلی دام در نهبندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت : فعالیت های بهداشتی دامپزشکی نهبندان جهت پیشگیری از بیماری های انگلی در4 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، افزایش 156 درصدی را نشان می دهد.


وی با اشاره به بیماری بسیار خطرناک وکشنده تب کریمه کنگو که به راحتی از طریق گزش کنه به دامها و انسان منتقل می شود افزود : بهترین راه مقابله با این بیماری کنترل انگلهای خارجی دام به خصوص کنه ها دانست.


راه انجام گفت : یکی از مهمترین عوامل کاهش تولید و رشد دام وجود انگلهای داخلی می باشد که بعضی از این انگلها فاقد علائم بالینی می باشند لذا به منظور از بین بردن انگلهای داخلی و افزایش ضریب تولید در چهار ماهه نخست امسال به 6 هزار و 600 راس دام به صورت رایگان شربت ضد انگل خورانده شده است.


رئیس شبکه دامپزشکی افزود: در چهار ماهه نخست امسال جهت مقابله با انگل های خارجی، سمپاشی بدن 65هزار راس دام سبک و سنگین و 133 هزار متر مربع از اماکن و جایگاه های نگهداری دام شهرستان در دامداری های روستائی و عشایری انجام شده است.


وی تصریح کرد: طی مدت فوق جهت سمپاشی بدن دامها و اماکن دامی مقدار 483 لیتر سم سایپرمترین و فلومترین و جهت مبارزه با انگل های داخلی بدن دام مقدار 66 لیتر شربت آلبندازول به صورت رایگان بین دامداران توزیع شده است.


راه انجام به اثرات سوء فعالیت انگل ها در کاهش تولیدات صنعت دامداری اشاره کرد و گفت: دامداران پشم چینی، سمپاشی و خورانیدن شربت ضد انگل دام ها را جدی بگیرند و خارج از برنامه های شبکه دامپزشکی سالانه ،به ویژه در فصل بهار و تابستان بدن و جایگاه نگهداری دام را سمپاشی کنند.
انتهای پیام/ک


پشم چینی، سمپاشی و خورانیدن شربت ضد انگل دام ها باید جدی گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.