اردبیل؛

کاهش بارندگی‌ها در اردبیل

میزان بارش‌ها در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در طول سال زراعی گذشته تاکنون میزان بارندگی‌ها در سطح استان اردبیل 23 درصد کاهش داشته است که این میزان به نسبت دوره آماری بلندمدت 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود در پی ادامه روند بارندگی‌های کم در منطقه خشکسالی را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در تمامی شهرهای استان کاهش محسوس بارندگی‌ها را داشتیم، گفت: میانگین کاهش بارش‌ها در شهرهای استان بین 15 تا 37 درصد بوده که این کاهش بارندگی‌ها بدون استثناء در تمامی شهرهای استان اردبیل از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه  اتفاق افتاده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیشترین کاهش بارندگی بین شهرهای استان را از شهرستان نمین دانسته و تصریح کرد: شهرستان نمین با وجود دارا بودن یک رطوبت جوی در محدوده منطقه اما همانند سایر شهرهای استان و حتی بیشتر از آنها کاهش 37 درصدی بارش‌ها را داشته است.

دولتی‌مهر افزود: شرایط جوی فعلی که از آغاز فصل تابستان کم و بیش در استان شاهد بودیم انتظار می‌رود تا پایان فصل تابستان ادامه داشته باشد که این شرایط جوی گاهی با افزایش نسبی دمای هوا همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال‌ حاضر در استان جوی آرام حاکم بوده که تا اواخر هفته جاری جوی آرام و پایدار با هوایی گرم در سطح استان خواهیم داشت که انتظار می‌رود با نزدیک شدن به اواخر هفته بر شدت گرما در منطقه نیز تا حد قابل توجهی افزوده شود که نیاز است تا همشهریان در این بازه زمانی در مصرف انرژی برق صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از احتمال وزش باد تند در آخر هفته جاری خبر داد و گفت: تا روز پنجشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش بادهای ملایم را در استان شاهد خواهیم بود که انتظار می‌رود از ظهر روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید به استان شاهد وزش بادهای تند در منطقه باشیم.

 

انتهای پیام/ع

کاهش بارندگی‌ها در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.