دامغان;

افزایش ظرفیت قطار محلی سمنان - مشهد

مدیرکل راه آهن شمال شرق 1 با اشاره به افزایش ۱.۵برابری ظرفیت قطار محلی سمنان - مشهد گفت : در حال حاضر روزانه ۸۰ رام قطار مسافربری در مسیر تهران - مشهد وبالعکس تردد دارند.

ه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق1 در نشست بررسی مشکلات راه آهن دامغان با اشاره به افزایش ۱.۵برابری ظرفیت قطار محلی سمنان-مشهد ، گفت: در حال حاضر روزانه ۸۰ رام قطار مسافربری در مسیر تهران- مشهد وبالعکس تردد دارند که اگر بخواهیم در تمام ایستگاه ها قطار توقف داشته باشد زمان سفر قطارهای تهران- مشهد از هشت ساعت به ۱۱ ساعت افزایش پیدا می کند لذا باید نگاه محلی به قطارها داشته باشیم.

 

وی علت حذف قطار محلی شاهرود- تهران و همچنین سمنان- مشهد را عدم وجود مسافر بیان کرد و افزود: تعداد بلیط در محور تهران- مشهد بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر صندلی است و از آنجا که سیستم فروش بلیط به صورت الکترونیکی محسوب می شود و یک ماه پیش از حرکت قطار امکان خرید آن وجود دارد مردم نباید مشکلی در تهیه بلیط قطارها داشته باشند و از سوی دیگر یک هزار و ۵۰۰ مرکز فروش بلیط قطار در سطح کشور وجود دارد که تمامی خدمات این حوزه را ارائه می کنند.

 

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) ، گفت: راه آهن تهران- مشهد بروزترین و بهترین خط ریلی کشور است چرا که این خط قرار است سالانه به ۸۰ میلیون مسافر خدمات ارائه دهد لیکن قطارهای باعمر بیش از ۳۰ سال، از مسیر راه آهن تهران- مشهد حذف شده است همچنین برقی کردن قطارهای این مسیر به روش سرمایه گذاری بی او تی، در زمان دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.

 

زادخور بیان داشت: در صورت اجرای این طرح سرعت قطارها به ۲۰۰کیلومتر بر ساعت می رسد و مدت زمان کنونی تردد در مسیر مشهد- تهران، نصف خواهد شد که قطعا مردم استان سمنان نیز از آن به خوبی منتفع خواهند شد.

 

وی همچنین از تعویض سوزن های چوبی با بتونی در محور شهرستان گرمسار- شاهرود انجام شده و محور شاهرود تا ایستگاه نقاب در استان خراسان رضوی به مثابه یک کار جهادی و عظیم در مجموعه راه آهن شمالشرق(۱) یادکرد.


انتهای پیام / ه


راه آهن تهران- مشهد بهترین خط ریلی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.