نظرسنجی: ۶۶ درصد صهیونیست‌ها معتقدند در صورت اثبات اتهام فساد نتانیاهو، او باید کناره‌گیری کند

بر اساس یک نظرسنجی حدود دو سوم صهیونیست‌ها معتقدند در صورت اثبات اتهام فساد مالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او باید کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آنلاین تایمز اسرائیل، نتایج نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم صهیونیست‌ها معتقدند در صورتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به اتهام فساد محاکمه شود، باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

تایمز اسرائیل نوشت: نتایج نظرسنجی شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل نشان می‌دهد ۶۶ درصد از اسرائیلی‌ها می‌گویند در صورت محاکمه، نتانیاهو باید استعفا کند.

بر اساس این نظرسنجی، که نتایج آن دیروز منتشر شد، ۵۱درصد از صهیونیست‌ها نیز تردید دارند که ادعای بیگناهی نتانیاهو درست باشد.

در این نظرسنجی از ۷۵۱ نفر پرسش شد. این نظرسنجی چند روز پس از آن صورت گرفت که آری هارو، رئیس دفتر سابق نخست وزیر رِژیم صهیونیستی، روز جمعه موافقت کرد علیه دولت شهادت بدهد.

پلیس رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه برای اولین بار به صراحت اعلام کرد تحقیقاتی درباره مقامات مسئول از جمله نتانیاهو به اتهام رشوه، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی آغاز شده است.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته است بر اساس قانون، فقط وزرای دولت در صورت محکومیت قضایی باید برکنار شوند نه نخست وزیر. البته کار‌شناسان حقوقی این نظریه را رد می‌کنند.

رسانه‌های عبری روز جمعه گزارش کردند که با افزوده شدن «شواهد و مدارک مهم» در جریان تحقیقات از سوی آری هارو، رئیس دفتر پیشین نتانیاهو، پلیس در دو مورد (پرونده‌ ۱۰۰۰ و پرونده ۲۰۰۰) برای نتانیاهو درخواست پیگرد خواهد کرد.

بر اساس بیانیه‌ا‌ی که پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه منتشر کرد، قرار بر این است هارو علیه رئیس پیشین خود شهادت بدهد.

در پرونده‌ ۱۰۰۰، نتانیاهو و همسرش مظنون به دریافت هدایای غیرقانونی از چند میلیاردر شده‌اند که مهم‌ترین آن شامل سیگار و مشروبات الکلی به ارزش صد‌ها هزار دلار از آرنون میلخان، تهیه ‌کننده صهیونیست هالیوود، می‌شود.

پرونده‌ ۲۰۰۰ نیز شامل قراردادی است که گمان می‌رود در ازای کمکی غیرقانونی بین بنیامین نتانیاهو و آرنون موسی، ناشر روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، بسته شد و طبق آن قرار بود نتانیاهو در ازای پوشش خبری مثبت از نخست وزیر، مانع فعالیت نشریه «حیوم» اسرائیل شود که مورد حمایت شلدون آدلسون است.

انتهای پیام/

دو سوم صهیونیست‌ها معتقدند نتانیاهو در صورت اثبات اتهام فسادش باید کناره‌گیری کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار