مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت:

زنان سرپرست خانوار،۶۲ درصد مددجویان کمیته امداد در آذربایجان غربی

مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی به بیش از ۱۲۳ هزار نفر رسید که در این میان ۶۲ درصدشان زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ عزیز سهندی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی برگزار شد با پاسداشت روز خبرنگار اظهار کرد: با وجود فشارهای روانی روزمره بر زندگی اصحاب رسانه و معیشت سخت این قشر از جامعه این افراد در رسالت خود قلم می‌زنند و همیشه و در همه حال پاسخ گوی ملت هستند.

وی افزود: کمیته امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی از سال 42 به‌صورت غیررسمی فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه فقر از اوایل انقلاب تاکنون تفاوت دارد کار کمیته امداد نیز سخت شده و این فقر به یک فقر پیچیده تبدیل شده است.

سهندی بیان کرد: با توجه به افزایش فقر نوع نیاز‌ها نیز متعاقبا تغییر می‌کند و سیاست‌های حمایتی نیز در این راستا تغییر کرده بنابراین کمیته امداد نقش عصا را بازی می‌کند و فردی که با مشکل روبرو شده است از دست فرد گرفته می‌شود و تا مدتی نیز به او کمک می‌شود و زمانی پس گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 123 هزار نفر مشتمل بر 64 و 500 خانوار بالغ بر 4 درصد جمعیت آذربایجان غربی و 8 درصد خانوار استان زیر پوشش کمیته امداد امام هستند و در این میان 62 درصد زن سرپرست خانوار هستند که تعداد زنان سرپرست خانوار به بیش از 40 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 46 هزار خانوار سالمند در استان وجود دارد و در این میان فقر جامعه نیز به سمت فقر زنانه پیش می‌رود از این رو باید خود را برای مقابله با این فقر آماده کنیم.

وی یادآور شد: طرح مددکار محوری را در چند سال اخیر انجام شده و صفر تا صد مشکلات توسط مددکاران بررسی و احصا می‌شود و در هر منطقه‌ای فرد یا خانوار مددجو مددکار خود را می‌شناسد و به آن مراجعه می‌کند.

سهندی گفت: امروزه تعداد 129 مددکار کمیته امداد در آذربایجان غربی وجود دارد و در همین راستا طرح وکیل خانواده را اجرا شده که 270 نفر در این طرح فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

 ۶۲ درصد مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی زنان سرپرست خانوار هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.