استاندار اردبیل؛

گام های مثبتی برای توسعه گردشگری استان اردبیل برداشته شده است

استاندار اردبیل گفت: گام های مثبتی برای توسعه گردشگری استان اردبیل برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در بازدید از روستای هدف گردشگری کزج خلخال افزود: در استان بزرگترین ظرفیتی که می تواند به اشتغال جوانان کمک کند، گردشگری است و در چهار سال گذشته گام های مثبتی برای توسعه این بخش برداشته شده و این روند همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله استان های یزد، اصفهان و کرمان اجرا شده و در رونق اقتصادی این استان ها نقش مهمی داشته است.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و مناطق گردشگری، اهالی استان اردبیل از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی بهره مند شوند.

خدابخش افزود: اولویت ‌بندی منطقه خلخال در بحث صنعت گردشگری شروع شده، روستای کزج یکی از این اولویت‌ هاست و از اهالی منطقه انتظار می ‌رود از فرصت بوم گردی در جلب و ماندگاری گردشگران نهایت استفاده را کنند.

وی افزود: هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ایجاد واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج، استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا، شیوه های تولید در روستا، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا در اولویت بوده و امکانات پذیرایی و اسکان در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

خدابخش گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای پذیرایی از گردشگران در خانه های روستای کزج اقدام به اجاره 20 واحد مسکونی کرده و در آینده به تناسب استقبال گردشگران این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات احداث راه ماسوله به ماجولان ابراز امیدواری کرد که بخشی از گردشگران منطقه ماسوله از طریق این راه ارتباطی وارد خلخال شده و از مواهب گردشگری آن بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/ح

گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و مناطق گردشگری اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.