مدیرکل امور عشایر استان؛

عشایر اردبیل در پوشش بیمه اجتماعی رتبه نخست کشور را کسب کردند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: 50 درصد خانوارعشایری استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند که رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در همایش مدافعان حرم حضرت زینب(س) که با حضور عشایر شهرستان نیر درمحل مسجد جامع شهر نیر برگزار شده بود اظهار کرد: علاوه بر اینکه 50 درصد خانوارعشایری استان اردبیل تحت پوشش بیمه می‌باشند 40درصد دام عشایر استان نیز تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفته‌اند که از این حیث نیز استان اردبیل رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی از نصب 305 پانل خورشیدی در مناطق ییلاقات عشایر استان خبر داد و گفت: بزودی 800 پانل خورشیدی دیگر نیز در مناطق عشایر نشین استان نصب خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ‏در ادامه از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به قشلاقات شهرستان پارس‌آباد خبر داد و عنوان کرد: برای آبرسانی به 18 قشلاقات شهرستان پارس آباد اعتباری بالغ بر 15 میلیار تومان اختصاص یافته که با اجرای این پروژه آب شر سالم به این قشلاقات تزریق خواهد شد.

هنرمند به وام عشایری هم اشاره و بیان کرد: امسال 4 میلیارد تومان برای متقاضیان وام عشایر که یک هزار و200نفر می‌باشند اختصاص یافته که تلاش می‌شود این رقم به 6 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق صورت گیرد تمام متقاضیان وام عشایر از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی از تسدیع 3 هزار و400 کیلومتر راه عشایری استان هم خبر داد و گفت: 3هزار و 400کیلومتر جاده در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان اردبیل احداث، بازگشایی و نگهداری شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در ادامه به اجرای طرح هادی در مناطق قشلاقی عشایر نشین استان هم اشاره کرد و گفت: طرح هادی با چشم انداز 20 ساله بزودی برای قشلاقات عشایر نشین استان اردبیل تهیه و اجرا خواهد شد.

هنرمند در ادامه از اخذ مجوز احداث 4 باب مدرسه شبانه روزی در قشلاقات عشایرنشین استان هم خبر داد.

وی به رتبه عشایر استان از لحاظ تولیدات در سطح کشور اشاره کردو گفت: عشایر استان اردبیل در تولیدات رتبه 3 تولیدات فرآورده های لبنی ، رتبه 3 خانوار، رتبه 3 ایلی، رتبه 4 مرتع، رتبه 5 دامی  و رتبه 8 جمعیت انسانی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به نقش عشایرجهت کمک به مدافعان حرم هم اشاره  کرد و گفت:سال گذشته توسط عشایر غیور استان اردبیل 530 راس گوسفند و 100کیسه آرد به مدافعان حرم و زائرین اربعین حسینی کمک شد که عشایر همیشه و در همه جا در خط مقدم کمک به مدافعان حرم و دیگر موارد هستند.

انتهای پیام/ح

50 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.