لاریجانی در جمع خبرنگاران خبر داد

نقش اساسی سپاه در تکمیل خط ۸ مترو/ استانداردهای لازم در ساخت ایستگاه شهر آفتاب رعایت شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه در تکمیل خط ۸ متروی تهران زحمات زیادی کشیده و کار را انجام داد.

نقش اساسی سپاه در تکمیل خط ۸ مترو/ استانداردهای لازم در ساخت ایستگاه شهر آفتاب رعایت شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح خط 8 مترو تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایستگاه مترو شهر آفتاب بسیار مرتب و منظم بود و همچنین استانداردهای لازم در آن رعایت شده است.

وی افزود: سپاه در این پروژه زحمات زیادی کشیده و کار را انجام داد.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران در خصوص مترو زحمات زیادی کشیده که براساس گزارشات واصله، اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از کارهای مهم تهران این است که شبکه‌های مترو کامل شد.

وی در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: سرعت بسیار خوبی در حوزه مترو شاهد بودیم که این امر باارزشی است که در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

بی پولی در کشور درد بی درمان شده است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح خط ۸ مترو تهران با بیان اینکه نسل ملی را نباید فدای چالش های سیاسی کنیم، اظهار داشت: این امر اگر رخ دهد خیانت به کشور است.

وی افزود: پروژه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) یک پروژه بسیار مهم بود که مسئولان شهرداری تهران و قرارگاه خاتم النبیاء آن را به خوبی اجرا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم شهرداری تهران و سپاه پاسداران برای آبادانی و رفع موانع در شهر خوب کار کرده اند، گفت: شهردار تهران هرچند در این مراسم دردمندانه حرف زد، اما می دانیم که زحمات زیادی برای شهر کشید و با روحیه تلاش‌گرانه کارهای مهمی انجام داد.

لاریجانی با اشاره به مطالبی که امروز در خصوص جلوگیری از افتتاح خط 8 مترو تهران در روزنامه ها نوشته بودند، گفت: زمانی که به دفتر رفتم از دفتر درخواست کردم که این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم تا در مراسم افتتاح خط 8 مترو حضور داشته باشم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول مسیر قالیباف و درویش در خصوص این خط توضیحاتی را به بنده ارائه کردند، تصریح کرد: آنها توضیح دادند که با چه مشقت و رنجی این خط را به سرانجام رساندند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) مسیر تردد مسافران به فرودگاه را آسان کرده است، یادآور شد: از شورا و شهرداری سپاسگذارم که زیرساخت های این خط را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه افتتاح مترو امام خمینی(ره) کار عظیم و ارزشمند و همچنین به موقعی بود، افزود: از همه کسانی که برای به بار نشستن این خط زحمت کشیده اند، تشکر می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناراحتی قالیباف نسبت به برخی اظهارات، گفت: بهتر است دلخور نباشید، چراکه برخی حرف هایی که در پشت برخی مسائل گفته می شود نسبت به مابقی افراد هم اینگونه است.

لاریجانی خطاب به قالیباف گفت: شما برای ملت و خدا کار کردید، به همین منظور می گوییم که از حرف‌ها ناراحت نشوید،در زندگی سیاسی کشور ما از این حرف ها زیاد است.

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه تهران شهر سوخته است، گزاف هستند، افزود: کارهایی که شما انجام دادید برای شما باقی و صالحات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید نسبت به کسانی که در این شهر زحمت کشیده اند قدردان باشیم، چراکه معتقدم اعضای شورا و شهردار و همچنین معاونان وی در طول این سال‌ها زحمات زیادی کشیده اند که بدون شک دیده خواهد شد.

لزوم سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور

لاریجانی با بیان اینکه باید قدردان زحمت کشان کشور باشیم، افزود: توجه به موضوع حمل و نقل ریلی در کشور بسیار حائز اهمیت است و باید در داخل و خارج از شهرها به این موضوع توجه جدی کنیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ما مسافرهای زیادی دارد، گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند و هزینه درمان این افراد نیز بسیار زیاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید روی موضوع حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری جدی شود.

لاریجانی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: مجلس حمل‌ ونقل ریلی را در اولویت خود قرار داده، اما نمی دانم مشکل اجرای آن از کجاست؟

وی ادامه داد: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء از مشکلات اوراق مشارکت در این جلسه گلایه کرد، اما دولت از روی ناچاری و اضطرار به مجلس لایحه داد و مجلس نیز به دلیل بی‌پولی کشور، این لایحه را با تعدیل‌هایی به تصویب رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال مالی جاری چاپ و انتشار ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در دستور کار دولت است، گفت: بخش قابل توجهی از این مبلغ جزء بودجه عمرانی کشور است که هزینه می‌شود.

لاریجانی با اشاره به ماموریت کمیسیون‌‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی راه‌های کاهش بودجه جاری از محل درآمدهای نفتی گفت: بیشتر حجم بودجه جاری از درآمدهای نفتی تامین می‌شود که این روند، روند غلطی است.

وی تاکید کرد: بنده به دوستان گفته‌ام راه‌هایی را پیدا کنند تا منابع نفتی صرف بودجه جاری نشود، چراکه معتقدم باید از سرمایه‌گذاری داخلی و تولید حمایت شود تا کارها درست شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی باید از فاینانس خارجی بهره بیشتری برده شود، چراکه برای تحقق این هدف باید زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

لاریجانی با بیان اینکه منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های بزرگ ناکافی است، تاکید کرد: با شبه‌افکنی برخی برای جذب منابع خارجی و گاهی درباره سرمایه‌گذاری خارجی اضطراب‌هایی ایجاد می‌شود که البته باید با احتیاط عمل کرد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران خارجی دنبال امنیت سرمایه‌گذاری هستند، به همین منظور ما در داخل باید از شرایط ناامن منطقه استفاده کنیم تا این سرمایه‌ها جذب ایران شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم پروژه‌های نیمه‌کاره بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا پروژه‌های کوچک و متوسط به همین صورت به بخش خصوصی واگذار شود.

لاریجانی ادامه داد: هیچ منبع دولتی برای تکمیل این حجم عظیم پروژه وجود ندارد، به همین منظور در جلسه سران قوا این مساله مطرح شد که آقایان گفتند از بخش‌های نظارتی می‌ترسیم، در حالی که نباید بترسند.

وی با بیان اینکه در همان جلسه پیشنهاد دادم از مسئولان نظارتی نیز در جلسات سران حضور پیدا کنند، افزود: با این امر می توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که کارها سرعت بیشتری پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیاهو درباره واگذار شدن پروژه‌های عمرانی بی‌مورد است، اگرچه گاهی در رسانه‌ها می‌بینم که عده ای فریاد می زنند که طرحی که به بخش خصوصی واگذار شده به معنای فساد است.

لاریجانی گفت: از دوستان می‌پرسم که آیا برای تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارید؟ که بعد می فهمم آن ها می گویند که مشارکت بخش خصوصی را در پروژه‌ها جعل کنیم.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار خطاب به رسانه‌ها گفت: کشمکش‌های سیاسی وجه قالب رسانه‌های کشور شده، هرچند که این کشمکش‌ها گاهی جذابیت دارد، اما باید اراده‌ها را به سمت تولید معطوف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مصالح ملی فدای چالش‌های سیاسی شود، خیانت بزرگی اتفاق افتاده است، گفت: ۹۰ درصد مشکلات نیروهای دست‌اندرکار کشور از جناح‌های مختلف، یکسان است.

لاریجانی ادامه داد: مدیران از جناح‌های مختلف چالش‌ها را دیده‌اند، به همین منظور هم دولت از ۶ ابرچالش به مجلس گزارش داده است.

وی اضافه کرد: ما در مجلس 5 یا 6 ابرچالش به این مقدار اضافه کردیم، اما مسئله مشترک این است که چالش‌های اصلی احتیاج به قیام ملی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هم تنیدگی این چالش‌ها بسیار جدی است و زنگ خطری برای نظام است.

لاریجانی گفت: سایه سیاست نباید خودنمایی کند تا افرادی که قدرت کار کردن دارند احساس کنند حاشیه‌نشینی برایشان بهتر است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده باید از خط‌بازی‌ها دست کشیده شود و از همه افرادی که می‌توانند کار کنند، استفاده شود، تاکید کرد: قالیباف جزء نیروهای خدوم کشور است و بنده از ایشان و همکارانش قدردانی می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم از فضاهای خالی برای اقدام واقعی استفاده شود.

انتهای پیام/

کشور ما با چالش اقتصادی مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار