فرهادی مطرح کرد؛

اجرای ۱۴۰ پروژه مشترک تحقیقاتی وزارت علوم با اتحادیه اروپا

وزیر علوم از اجرای ۱۴۰ پروژه مشترک با اتحادیه اروپا در حوزه های علمی خبر داد.

اجرای ۱۴۰ پروژه مشترک تحقیقاتی وزارت علوم با اتحادیه اروپابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در افتتاحیه ساختمان جدید شورای عالی عتف با اشاره به  ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: من این روز را به تمام خبرنگاران به خصوص خبرنگاران حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری تبریک می گویم.

وی ادامه داد: فعالیت و نقش خبرنگاران است که نشان می‌دهد رتبه و درجات آموزش عالی و نقش دانشگاه‌ها در کجا قرارگرفته است؟

وزیر علوم تصریح کرد: خوشبختانه رشد شتاب علمی به ایران اختصاص دارد در میان ۲۵ کشور مطرح دنیا این ایران است که با رتبه ۲/۹ دهم درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه رتبه علمی هم در میان دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته ۱۱۳ بوده که در حال حاضر امروز به ۷۵ رسیده که این خود نشان دهنده ظرفیت بالای علمی در کشور است.

فرهادی گفت: اکنون در ابتدای دولت پارک‌های علم و فناوری ۳۳ بود که خوشبختانه امروز این پارک‌ها به ۴۲ پارک افزایش پیداکرده است.

وزیر علوم بیان کرد: شورای عالی عتف یک شورای قانونمند و قرص ومحکم است که تاکنون مصوبات خوبی در این دولت در این شورای عالی تاکنون به انجام رسیده است.

وی اظهار کرد: این شورا باید پیش از بیش فعال‌تر از گذشته باشد و باید به جایگاه خوبی دست پیدا کند و متکی به بودجه دولت نباشد و این شورا باید هرچه بهتر شناسانده شود.

وزیر علوم با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف مورد بازنگری قرار گرفته، تصریح کرد: واگذاری اختیارات دانشگاه‌ها، توجه به هیأت‌های امنا و شورای دانشگاه‌ها از جمله اقدامات این وزارتخانه طی سال‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کارآفرینی و مأموریت‌گرایی در محوریت برنامه‌های وزارت علوم قرار داشت، گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های تحقیقاتی با وزارت نفت منعقد کردند.

فرهادی اظهار کرد:  یک هزار و ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی با وزارت دفاع منعقد شد که از این تعداد ۵۰۰ پروژه نهایی و گزارش آن اعلام شده است.

وی گفت: اجرای طرح فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت، دوره‌های پسادکتری و کارآموزی دانشجویان در صنایع از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه بود که به صورت جدی، دنبال و عملیاتی شد.

وزیر علوم از تدوین نظام جامع آموزش مهارتی خبر داد و گفت: پیگیر اجرای این نظام جامع هستیم و ساماندهی آموزش عالی، بخش عمده‌ای از طرح آمایش آموزش عالی است که این موضوع پیش رفته، اما باید همچنان پیگیری شود.

فرهادی یادآور شد: پروژه‌های تحقیقاتی مشترکی را نیز با کشور‌های مختلف انجام داده‌ایم که در حال حاضر با اتحادیه اروپا ۱۴۰ پروژه علمی مشترک داریم.

انتهای پیام/ 

۱۴۰ پروژه مشترک تحقیقاتی وزارت علوم با اتحادیه اروپا اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار