وزیر اقتصاد آلمان: چین درهای بازارهایش را به روی کشورهای خارجی باز کند

بریگیته تسیپریس از پکن خواست به تعهد خود مبنی بر باز کردن درهای بازارهایش به روی کشورهای خارجی عمل کند.

وزیر اقتصاد آلمان: چین درهای بازارهایش را به روی کشورهای خارجی باز کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بریگیته تسیپریس – وزیر اقتصاد و انرژی آلمان – امروز (دوشنبه) اعلام کرد منتظر فرصت‌های بزرگ برای شرکت‌های آلمانی به منظور گسترش روابط تجاری با چین است. با این وجود، وی تاکید کرد پکن باید به تعهد خود مبنی بر باز کردن درهای بازارهایش عمل کند و بر پافشاری به کارخانه‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک خاتمه دهد.

تسیپرس به رهبران اتاق بازرگانی آلمانی آسیا-اقیانوسیه گفت: منطقه آسیا-اقیانوسیه برای شرکت‌های آلمانی مهم است. این منطقه 16 درصد از تجارت ما را تشکیل می‌دهد. در سال 2005، سرمایه‌گذاری ما در این منطقه تنها 5 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌هایمان را تشکیل می‌داد. در حال حاضر این رقم به 15 درصد افزایش یافته است.

این مقام آلمانی افزود: برلین از توافق‌ تجارت آزاد در مذاکرات اتحادیه اروپا و کشورهای این مناطق حمایت کرده است؛ اما چین باید رویه خود را تغییر دهد.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد: بازار آزاد جاده یک طرفه نیست. چین باید به وعده‌های خود عمل کند و درهای بازارهایش را به روی کشورهای خارجی باز کند. این کشور باید با شرکت‌های خارجی به صورت برابر برخورد کند و از درخواست‌های خود مبنی بر سرمایه‌گذاری مشترک با این شرکت‌های دست بکشد.

انتهای پیام/

درخواست آلمان از چین برای بازکردن درهای بازارهایش به روی کشورهای خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار