حبیبی در نشست گرامیداشت روز خبرنگار:

احزاب باید پشتیبانی اصولی از دولت داشته باشند/فتنه خط قرمز کابینه دوازدهم باشد

دبیر کل حزب موتلفه گفت:در دوره رؤسای جمهور مختلف پشتیبانی اصولی از دولت ها داشتیم تا دولت در حل مشکلات کشور موفق باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: دولت یازدهم با ادعای فراجناحی بودن کار خود را شروع کرد، اما بنده معتقدم که این ادعا در عمل مورد توجه قرار نگرفت نمی‌خواهیم بگوییم که دولت یازدهم منحصراً در عزل و نصب‌ها با نگاه به یک جناح عمل کرده اما آیا واقعا دولت یازدهم در عزل‌ها و نصب‌ها فراجناحی عمل کرده است.

وی افزود: اگرچه در دولت قبل توفیق لازم در این زمینه را نیافت، اما لازم است دولت فعلی سعی کند در زمینه فراجناحی بودن نسبت به قبل تفاوت داشته باشد.

حبیبی درباره سکوت حزب موتلفه در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد گفت: لازم است که پیشنهادی را ارائه کنم؛ شما یک نفری را پیدا کنید که از احمدی نژاد سوال کند چقدر از موتلفه رضایت دارد؟ ما اصولی را در حزب داریم و بر اساس آن اظهارنظر میکنیم و رابطه ما با دولت نیز بر پایه همین اصول شکل می‌گیرد به این معنا که وقتی رئیس جمهور با رأی مردم انتخاب می‌شود حتی اگر از رقبای ما باشد لازم است که تشکل‌های حزبی و نیرو‌های انقلاب با سیاست پشتیبانی به میدان بیایند و نیت ما باید این باشد که دولت در نهایت خدمتگزار مردم باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: ما عدم موفقیت دولت را به نفع نظام نمی‌دانیم و معتقدیم که دولت از هر جناحی که باشد باید در حل مشکلات کشور بکوشد.

وی ادامه داد: در تمامی دوره‌های ریاست جمهوری مبنای کار ما این بود که پشتیبانی اصولی از دولت داشته باشیم و دولت باید در حل مشکلات مردم کوشا باشد البته نباید فقط جنبه‌های ضعف دولت را نگاه کرد و همچنین نباید به طور صد در صد دولت را مورد تأیید قرار داد، به نظر من سه اظهار نظر نادرست داریم پشتیبانی بی چون و چرا از دولت، انتقاد بی چون و چرا از دولت و بی اعتنایی از آن و اگر دولت بخواهد کار قوی‌ای انجام دهد باید مورد تحسین قرار گیرد.

حبیبی درباره به نپیوستن موتلفه به جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب افزود: ما نامزد موتلفه را قبل از اعلام موجودیت جمنا اعلام کردیم یعنی تاریخ انتخاب میرسلیم هفته اول آذر ماه ۹۵ بود در حالی که در آن برهه زمانی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب نامزد خاصی را معرفی نکرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: من به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی معتقدم که ما حق داریم نامزد انتخاب کنیم و همچنین در مجلس و شورای شهر و روستا نیز دخیل باشیم و نامزد‌های خود را چه در ریاست جمهوری، شورا و مجلس به عنوان یک تشکل حزبی مستقل ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در انتخابات دو دوره گذشته مجلس از دو سال قبل از برگزاری انتخابات نامزد‌های خود را شناسایی کرده و سیاست‌های خود را تعیین کرده‌ایم که به عنوان یک تشکل حزبی پرسابقه نظریات خود را جمع‌بندی می‌کنیم و نیاز به مشورت نداریم، هر تشکل حزبی حق دارد که در مجلس، شورا و انتخابات ریاست جمهوری نامزد منتخب خود را مشخص کند و وقتی که لیست مشخص شد به فضای سیاسی کشور نیز دقت خواهیم کرد.

حبیبی تصریح کرد: در برخی مواقع ما سعی داریم که به ائتلاف‌ها احترام بگذاریم و در غیر این صورت تصمیم‌های خود را خواهیم داشت، در انتخابات اخیر این مسئله بیشتر نمایان بود چرا که در ابتدای سال ۹۵ انتخاب نامزد موتلفه صورت گرفت و برای گزینش آن نیز ۶۰ شاخصه تعیین شد و در مرحله بعد بود که جبهه مردمی به میدان آمد، برای انتخابات سال ۹۸ همه تشکل‌ها حق دارند که فهرست مشخص کنند، این مسئله که در نتیجه انتخابات احزاب ائتلاف می‌کنند و یا خیر امر دیگری است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فراجناحی بودن حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: موتلفه جناحی عمل نمی‌کند و ما در زمینه تعامل با احزاب دیگر قبل از آن که دلمان برای آن‌ها بسوزد برای خود دلسوزی داریم و معتقدیم که مطالب ما در رسانه‌های رقیب تریبون جدید پیدا می‌کند و در زمینه عضوگیری برنامه ما این است که متقاضیان تقاضای خود را به روابط عمومی می‌دهند و سایر اعضای حزب هیچ گاه به روابط عمومی درباره جذب افراد خط مشی را ارائه نکرده‌ایم.

وی افزود: ما مدعی هستیم که چون حرف‌مان حساب است رئیس نیستیم و با رسانه‌ها بر اساس مخالف و یا موافق بودن آن‌ها ارتباط نمی‌گیریم.

حبیبی تاکید کرد: ما نامزد خود را قبل از احزاب دیگر معرفی کرده‌ایم و تحلیل‌مان این نبود که تنهایی به میدان بیاییم و پیروز شویم بلکه خواهان این بوده‌ایم که به صورت تشکلی مستقل نامزد داشته باشیم و اگر اصول‌گرایان به میدان آمدند فکر نکردیم که نامزد ما را حمایت نمی‌کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما با مطالعه و دقت فراوان به انتخاب نامزد پرداختیم و اگر قرار باشد تشکل‌های اصول گرا و اصلاح طلب با تعدادی نامزد بیایند رأی پخش می‌شود و به علت تفرق نمی‌توانند نتیجه را پیش بینی کنند هم اصلاح طلبان به ائتلاف اصرار داشتند و هم اصول گرایان اما ما چون به صلاحیت نامزد خود ایمان داشتیم خواهان این مسئله بودیم که حمایت اصولگرایان از نامزد خود را بگیریم.

وی ادامه داد: حزب موتلفه به صورت مستقل اصولاً نیرو‌های خود را جمع می‌کند و حتی اگر نامزد آن رأی نیاورد کار حزبی خالصی انجام گرفته و نقطه قوت ما است.

حبیبی با اشاره به صدور دو بیانیه از سوی حزب موتلفه و میرسلیم در پایان رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: معتقدم که تفاوت نظر‌ها در حزب وحشتی ندارد و ساز و کار ما به گونه‌ای طراحی شده که اگر حتی در شورای مرکزی اختلاف نظر وجود داشته باشد به رأی اکثریت تمکین می‌کنیم و در نهایت اگر این امر دردی را دوا نکند هیئت نظارت به منظور حفظ کیان موتلفه اسلامی اختلاف نظر‌ها را فصل الخطاب اعمال می‌کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ما درباره آینده نزدیک و دور موتلفه تصمیم‌هایی را گرفته‌ایم و برای انتخابات ۹۸ بحث‌های خود را شروع کرده و امیدواریم که بتوانیم نامزد‌های اصلحی را از سراسر کشور انتخاب کنیم و من معتقدم که در جمهوری اسلامی ایران نباید از تضارب فکری ترسید به دلیل اینکه مبانی حزبی اسلامی از استحقاق برخوردار است و مبانی از پایه‌ای سست جمهوری اسلامی را شکل نداده است.

وی تصریح کرد: ما در موتلفه اسلامی به دلیل ۵۴ سال سابقه و اساسنامه مدون اگر به اختلاف نظری برخورد کنیم قابل حل خواهد بود.

حبیبی درباره سخنگو داشتن حزب برای ارتباط با رسانه‌ها بیان داشت: اصولا وقتی می‌خواهیم مطلبی را رسانه‌ای کنیم مقام مسئول آن را اعلام می‌کند همان طور که در دوران مرحوم عسگر اولادی هریک از اعضای حزب نظرات خود را ارائه می‌کرد، اما در نهایت موضع حزب را دبیر کل آن مشخص می‌کرد.

وی افزود: پیشنهاد میکنم که رییس جمهور بدنه اجرایی کشور را ارزیابی کند و در عزل و نصب های چند هزار مدیر که ادعا میکند فراجناحی عمل کرده تجدید نظر کند.

حبیبی تصریح کرد: بنده معتقدم که این ادعا به مرحله عمل در نیامده و توصیه ما به دولت این است که انتصاب اشخاصی که محکومیت قضایی به دلیل حضور در فتنه ۸۸ را دارا هستند، خط قرمز خود بداند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درباره کابینه دوازدهم و اینکه آ‌یا برآیند نظرخواهی از احزاب و مجلس وجود دارد و یا خیر، اعلام می‌کنیم که با ما و سایر احزاب اصول گرا رایزنی صورت نگرفته البته ممکن است که با برخی تشکل‌های اصلاح طلب در این زمینه صحبت‌هایی شده باشد، لازم است که بگویم دولت اگر می‌خواهد مدبرانه عمل کند با مجلس رایزنی داشته باشد تا وقت کشور تلف نشود چرا که اگر با مجلس تعامل مناسبی صورت گیرد دولت با عدم رأی اعتماد مواجه نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

مشارکت احزاب و دولت در حل مشکلات کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار