نوروزی در صحن علنی:

عوامل و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر باید اعدام شوند نه افراد زیردست

سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت: ما معتقدیم که باید عوامل سردسته و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر اعدام شوند نه افراد زیردستشان.

عوامل و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر باید اعدام شوند نه افراد زیردستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در جریان بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ما ده ماه فرصت دادیم که یک آمار واقعی پیرامون تعداد قاچاقچیان مواد مخدر به ما بدهند اما فقط بلدند اعدام کنند که باید به آنان گفت شما تاکنون چند قاچاقچی بین‌ المللی را اعدام کرده‌اید؟

وی با اشاره به اینکه آمار قاچاق در سال 91، 500 تن بود، گفت: سال 92 این آمار افزایش یافت و در سال 93 به 555 تن رسید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه ما عوامل بروز اعتیاد و قاچاقچی گری را در کشور بررسی کرده‌ایم، تصریح کرد: متأسفانه 95 درصد از کسانی که اعدام شده‌اند فرزندشان به دلیل بیکاری به سراغ مواد مخدر رفته‌اند در حالی که کسانی که عفو شدند از اعتیاد و قاچاقچی گری دست برداشتند.

نوروزی با تأکید بر اینکه ما کی گفتیم اعدام در مبارزه با مواد مخدر برداشته شود، گفت: صحبت اصلی ما این است که اعدام در این باره برای کسی است که سلاح سرد و گرم داشته و سردسته قاچاقچیان باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه تاکنون حتی یک قاضی دادگاه انقلاب به ما مراجعه نکرده که بگوید این طرح ایراد دارد، خاطرنشان کرد: ما نگفتیم اعدام حذف شود بلکه گفتیم کسی را اعدام کنیم که مستحقش باشد.

انتهای پیام/

طرح تخفیف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
زنده باد نماینده انقلابی و مومن شهرستان بهارستان جناب نوروزی
آخرین اخبار