اهواز؛

رسانه دیدبان هوشیار جامعه

استاندار خوزستان رسانه را دیدبان هوشیار جامعه و طلایه دار دفاع از حقوق اساسی مردم دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: رسانه سدی محکم در برابر برخی سوء استفاده‌ها باشد هیچ کس از انعکاس نظر و تحلیل خود نترسد و هیچ استرسی به خود راه ندهد و با اطمینان خاطر وظیفه خود را انجام دهد، و هیچ دستگاه دولتی و اجرایی به خود اجازه ندهد در مقابل گفته کسی شکایت کند.

وی سلامت فکری و فرنگی جامعه مدیون و مرهون تلاش‌های جامعه خبرنگاران و صنف رسانه دانست.

شریعتی از 17 مرداد را به عنوان روز یاد آور مجاهدت های مردان و زنانی که به دنبال حق و حق طلبی هستند، و درمسیر آن گام بر می‌دارند، تا پرچم آگاهی بخشی بر افراشته نگه دارند یاد کرد.

استاندار خوزستان افزود: اگر ما نتوانیم مشکلات اهل رسانه را به عنوان رکن چهارم دمکراسی و کسانی که آینه تمام نمای اجتماع هستند، را حل کنیم، به طور حتم این صنف مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، و نمی‌توانند حقی را جامعه بر عهده آن‌ها گذاشته را به درستی ایفا کنند.

وی گفت: بنده از نزدیک شاهد بودم، خبرنگاران تحت هر شرایطی به منظور تبیین واقعیت‌ها و مشکلات استان و در جهت پیشبرد اهداف استان از هیچ تلاشی فرونگذاشتند.

شریعتی ادامه داد: از همه خبرنگاران عزیزی که به واسطه همکاری با مدیریت استان با تمام وجود انعکاس دهنده تمام وقایع استان بوده‌اند، واخبار استان را به خوبی پوشش دادند، و سب توجه مسئولان کشوری به استان شدند، سپاسگذاری می‌کنم.

وی با اشاره به وظایف خبرنگاران در حفظ تعهد و امانت داری در انعکاس اخبار متذکر شد: انتقاد به فرموده امام موهبت الهی است، بنابراین چنانچه مواردی مطرح شود، که صحت نداشته باشد، ناراحت و دلگیر نشویم.

شریعتی برحل مشکل خبرنگاران تاکید داشت وگفت: تا آنجایی که امکان دارد برای آن‌ها در حد توان امنیت شغلی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حرمت نگه داشتن امر خبر و رسانه درخواست کرد: حتی به فرض وجود نقصان و اشتباه از جانب رسانه نباید اقدام به شکایت از آن کرد.

استاندار خوزستان گفت: انتقاد برخی رسانه‌ها را باید تحمل کرد و تلاش کنیم جامعه‌ای را به وجود بیاوریم، که هیچ کس از انعکاس نظر و تحلیل خود نترسد و هیچ استرسی به خود راه ندهد و با اطمینان خاطر وظیفه خود را انجام دهد، و هیچ دستگاه دولتی و اجرایی به خود اجازه ندهد در مقابل گفته کسی شکایت کند.

 

انتهای پیام/م

17 مرداد ماه روز خبرنگار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.