مجید قناد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صدا و سیما در تربیت کودکان، تنها نیست/ حضور «بالن‌های تاریک» در جشنواره جهانی انیمیشن

آموزش و پرورش، خانواده و صدا و سیما سه ضلع مثلث تربیت بچه‌ها هستند.

مجید قناد مجری برنامه‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روز خبرنگار گفت: کار خبرنگاری بسیار سخت است چه برای کسانی که کار تهیه خبر را بر عهده دارند و چه کسانی که منتشرکننده هستند. در واقع تهیه خبر کار بسیار مشکلی است که تمام اتفاقاتی که رقم می‌خورد ماندگار و در سایت‌ها و ذهن‌ها بایگانی‌ می‌شود.

وی پیرامون افتتاح شبکه‌ امید و تأثیر آن به روی نوجوانان بیان کرد: در این برهه زمانی تأثیرگذاری به روی نوجوانان کار بسیار دشواری است تا بتوانیم تمام نیازهای سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان را برآورده کنیم.

مجری برنامه‌های کودک و نوجوان ادامه داد: برای ارائه‌ کار صحیح کودک نه تنها باید قالب و ظرفیت‌های رسانه را بشناسیم بلکه باید بدانیم از چه طریقی راهکارها را ارائه بدهیم.

قناد افزود: یکی از اتفاقات تلخی که وارد دنیای بچه‌ها شده، حساسیت فضای مجازی، ماهواره‌ و شبکه‌های اجتماعی به جامعه است.

وی اظهار داشت: یک کتاب‌، کتاب است، اما در این کتاب چیست؟ آنچه مهم است محتوای اثر، نوع تفکر و مدیران اجرایی آن هستند.

مجری و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «یه گله جا» عنوان کرد: برنامه تلویزیونی «یه گله جا»، با همکاری‌ دوست خوبم محسن مناجاتی و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، جمعه‌ها به روی آنتن می‌رود.

قناد عنوان کرد: «یه گله جا»، نمونه کار جدیدی است که سعی کردم با استفاده از بازیگران پیشکسوت، یک نوع نوستالژی را برای کودکان و حتی بزرگسالان ایجاد کنم.

وی افزود: بچه‌های نسل امروز ما، خیلی جلوتر و فهمیده‌تر از گذشته هستند. خود ما هم از پشت همین میز و نیمکت‌های مدرسه آمده‌ایم، اما تربیت و آموزش کودک فقط بر عهده صدا و سیما نیست، بلکه آموزش و پرورش، خانواده و صدا و سیما سه ضلع مثلث تربیت بچه‌ها هستند.

مجری برنامه تلویزیونی «فیتیله جمعه تعطیله» ادامه داد: سلامتی و تندرستی هدف اصلی‌ برنامه ماست و با حضور مهمانان سعی داریم به مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان آگاهی بدهیم.

تشکر عمو قناد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش

وی با  تشکر از مرتضی میرباقری معاونت سیما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش، افزود: من بدون آنکه بخواهم عموی بچه‌ها شدم و امروز خوشحالم که بعد از گذر زمان همچنان عموقناد کودکان و نوجوانان هستم.

قناد در پایان با اشاره به حضورش در جشنواره بین‌المللی انیمیشن گفت: انیمیشن «بالن‌های تاریک» به کارگردانی سامان کاظمی و با محتوای دهه ۶۰ و نوستالژی برای بزرگترها و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی انیمیشن حضور دارد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار