یاسوج؛

مهمترین عامل جیره بندی آب در یاسوج

مدیر روابط عمومی آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان فرهنگ صرفه جویی را الگوی خود قرار دهند و مسئله آب باید اولویت کاری مسئولان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   نگهدار معادی جو ضمن اشاره به وجود تنش آبی که در شهر یاسوج وجود دارد افزود : با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و افزایش دمای هوا و استفاده بیش از حد از کولر های ابی که متاسفانه شهروندان در مصرفشان زیاده روی می کنند که باعث می شود در بعضی مناطق با افت فشار روبه رو شویم . همچنین افزایش دمای هوا باعث شده است که رعایت نکات صرفه جویی در مصرف مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه کمتر مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد .

وی ادامه داد: شهروندان باید فرهنگ صرفه جویی را الگوی خود قرار دهند . قطعا در سال های آینده مشکلات بیش تر خواهد شد چرا که توجه به الگوی مصرف به خصوص در شهر یاسوج کمتر مورد توجه قرار می گیرد .

معادی جو درادامه گفت: همکاران ما در تلاش هستند که جلوی افت فشار و مشکلات قطعی آب را بگیرند . در حوزه آب و فاضلاب مسائل مربوط به اعتبارات نیز وجود دارد که باید مسئولین به خصوص استاندار محترم جهت حل این مشکلات اقدام نمایند و مسئله آب در اولویت کاری قرار گیرد .

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ، توسعه شهر نشینی و حاشیه نشینی از یک طرف و رعایت نکردن الگوی مصرف آب را باعث بروز مشکلاتی دانسته و افزود : تلاش ما این است که با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بر روی آب شهر یاسوج کار کنیم از جمله تصفیه خانه اضطراری که در سفر وزیر نیرو به استان کلنگ آن زده شد و یک سری معارضاتی بر سر زمینی که قرار بود محل احداث تصفیه خانه باشد با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که تنشی بین آن ها و اداره آب و فاضلاب به وجود آمد که با رایزنی های لازم این مسئله حل شد و کلنگ آن زده شد . در حال حاضر هم پیمانکار در حال تجدید کارگاه می باشد که کار خود را شروع کند که حدود یک سال طول می کشد تا این پروژه به پایان برسد و آماده بهره برداری شود .

معادی جو در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت مجهزترین آزمایشگاه ناظر بر کیفیت آب آشامیدنی را داریم که با همکاری مرکز بهداشت استان بر روی آب شهر یاسوج کار می شود ، افزود : با توجه به این که منابع آبی ما آهکی هستند و حضور املاح در آن چیزی طبیعی است ، مشکل خاصی ندارد و آزمایش های لازم به صورت روزانه و هفتگی و ماهانه انجام می گیرد و مرکز بهداشت نیز نظارت می کند و اگر مشکلی مشاهده کنند به ما اعلام خواهند کرد و با توجه به وظیفه ای که داریم و خط قرمز ما که کیفیت آب است ، بر روی آن کار می کنیم.

وی ادامه داد : بعضی از شهروندان شکایت دارند که کلر زیادی در اب وجود دارد در حالی که اینطور نیست و چیزی که هست وجود هوا در لوله های آب است . که پس از لحظاتی از بین خواهد رفت و آب شفاف خواهد شد.

وی از مردم خواست نسبت به نشتی آب کولرها توجه بیشتری کنند و از طرف دیگر از تانکرهای ذخیره سازی استفاده کنند.

معادی جو در بخش پایانی این گفتگو ضمن اشاره به پوسیدگی شبکه آب و فاضلاب شهری و بودجه هنگفتی که برای تعمیر ، بازسازی و گسترش شبکه نیاز است از رسانه ها هم درخواست کرد در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف بهینه ، اداره آب و فاضلاب را کمک کنند.

انتهای پیام /غ

 شهروندان  فرهنگ صرفه جویی را الگوی خود قرار دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خضر
۱۴:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
خضر
۱۴:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی میباشد
آخرین اخبار