هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛

تقابل پرسپولیسی ها در تختی تهران/ جدال ته جدولی ها در تبریز

هفته سوم لیگ برتر فوتبال روز پنج شنبه با انجام 3 دیدار آغاز می شود و در یکی از حساس ترین بازیها پرسپولیس به مصاف نفت تهران می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیگ هفدهم فوتبال فردا با انجام 3 دیدار وارد هفته سوم می شود و دیدار پرسپولیس و نفت تهران یکی از مهم ترین بازی های این هفته به شمار می آید.

نفت تهران-پرسپولیس/ورزشگاه تختی تهران ساعت 20:30

شاگردان درخشان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال باید مقابل سرخپوشان پایتخت صف آرایی کنند.

نفتی ها با وجود مشکلات مالی فراوان توانستند در دو هفته ابتدایی لیگ برتر 4 امتیاز کسب کنند و در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرند.

شاگردان درخشان قصد دارند از میزبانی خود نهایت استفاده را کرده و با پیروزی برابر پرسپولیس روند رو به رشد خود را ادامه بدهند اما کار سختی برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر دارند.

نکته قابل توجه این بازی تقابل حمید درخشان با پرسپولیس تیم سابق خود است. درخشان شناخت خوبی از بازیکنان پرسپولیس دارد و این موضوع می تواند برای سرخپوشان پایتخت دردسر ساز شود.

تیم نفت تهران فصل گذشته قهرمان جام حذفی شد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد . البته وضعیت حضور این تیم در رقابتهای آسیایی به علت شکایت بازیکنان بدهکار به کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نیست و شاید ذوب آهن جایگزین نفتی ها در این دوره از رقابتهای آسیایی شوند.

در آن سوی میدان؛ سرخپوشان پایتخت هفته گذشته در یک بازی حساس توانستند با دو گل برابر تراکتورسازی پیروز شوند و با 6 امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به پارس جنوبی در جایگاه دوم قرار بگیرند.

شاگردان برانکو نتایج خوبی در هفته های ابتدایی لیگ برتر کسب کردند و قصد دارند روند رو به رشد خود را ادامه بدهند اما کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارند.

سید جلال حسینی، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه مصدومان پرسپولیس هستند که مصدومیت ماهینی و احمدزاده برطرف شده و مشکلی برای همراهی پرسپولیس در هفته سوم ندارند.

البته سید جلال حسینی با وجود رفع مصدومیتش  به احتمال فراوان مقابل نفت تهران بازی نمی کند تا به آمادگی صد در صد مقابل الاهلی عربستان دست یابد.

پرسپولیس و نفت تهران در لیگ برتر ۱۴ بار به مصاف هم رفتند که ۵ برد برای پرسپولیس به ثبت رسیده و ۶ بازی هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

 نفتی ها هم سه بار موفق به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس شده اند که شاید بتوان مهم ترین برد نفت در لیگ برتر را پیروزی تیم علیرضا منصوریان در لیگ پانزدهم و بازی برگشت قلمداد کرد که نفت با کسب پیروزی دو بر صفر مانع از قهرمانی پرسپولیس در لیگ شد.

 پرسپولیس از آن مسابقه با نفت تا کنون در بازی های خانگی متحمل شکست نشده و چه در بازی های لیگ و چه در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با کسب پیروزی یا تساوی زمین را ترک کرده است.

  حمید درخشان، نیما نکیسا، محسن بنگر، محمد نصرتی، سامان آقازمانی، حامد آقایی، امیر حسین فشنگچی و محمد حسین ناییجی اعضای تیم نفت تهران هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. آنها در هفته سوم مقابل تیم سابق خود صف آرایی می کنند. 

 کامیابی نیا، امیری، بیرانوند و سیدجلال حسینی هم از جمله بازیکنان سابق نفت هستند که طی سالهای اخیر به پرسپولیس پیوستند. 

 سه کلین شیت بیرانوند در سه بازی گذشته شامل بازی رفت و برگشت لیگ شانزدهم و بازی سوپرجام نکته مثبت کارنامه گلر پرسپولیس است و بیرانوند به دنبال تکرار این کلین شیت ها در چهارمین بازی متوالی خواهد بود.

 مهدی طارمی که در بازی رفت و برگشت فصل گذشته مقابل نفت گلزنی کرده بود، پس از آن که در بازی سوپرجام گلی نزد و در ۴۴۴ دقیقه اخیر هم موفق به گلزنی برای سرخ ها نشده، به دنبال آن است تا همچون فصل گذشته دروازه نفت را باز کرده و اولین گلش را در لیگ هفدهم به ثمر برساند و از زیر فشار انتقادات خارج شود.

پرسپولیس و نفت البته در دهه ۶۰ هم تقابل هایی با یکدیگر داشتند که همواره با برتری پرسپولیس همراه بوده است. گلزنی های علی پروین در این بازی ها از جمله اتفاقات خاطره انگیز برای هواداران پرسپولیس است.

 پرسپولیس در سال ۶۰ مقابل نفت به برتری دو بر یک با گل های فتح آبادی و کارگر دست یافت و در سال ۶۱ هم با هت تریک ناصر محمدخانی به  پیروزی سه بر صفر رسید و در جام حذفی با گل های پروین و فتح آبادی دو بر صفر برنده شد. پرسپولیس در سال های ۶۲ و ۶۶ هم با تک گل پروین و کارگر در دو بازی به برتری یک بر صفر رسید.

 تقابل درخشان و برانکو دو مربی پرسپولیسی در این بازی جذاب ودیدنی خواهد بود.

 

استقلال خوزستان- سایپا / ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 20:30

آبی پوشان اهوازی هفته گذشته مقابل استقلال حریف هم نام خود توانستند  یک تساوی با ارزش در خارج از خانه کسب کنند. آنها در هفته سوم میزبان نارنجی پوشان سایپا هستند.

شاگردان ویسی قصد دارند با حمایت هواداران خونگرم اهوازی از سد نارنجی پوشان سایپا عبور کنند و وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

در آن سوی میدان، شاگردان دایی هفته گذشته با نتیجه 3 بر 2 توانستند برزیل ایران را شکست بدهند و با 4 امتیاز در جایگاه پنجم قرار بگیرند.

هوای گرم اهواز حریف اصلی شاگردان دایی مقابل آبی پوشان اهوازی است.به هر حال نارنجی پوشان سایپا برای کسب امتیاز در اهواز کار سختی را پیش رو دارند.

گسترش فولاد- سپیدرود رشت/ ساعت 18:30

شاگردان بوناچیچ وضعیت خوبی در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ندارند و بدون کسب امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

آنها قصد دارند از میزبانی خود استفاده کنند و با برد برابر سپیدرود رشت وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

بوناچیچ به علت نتایج ضعیف تیم گسترش فولاد جایگاهش در خطر است و این احتمال وجود دارد که در صورت ادامه ناکامی ها این مربی  اخراج شود. براین اساس نتیجه این بازی در سرنوشت بوناچیچ تاثیر گذار است.

در آن سوی میدان، تیم سپیدرود رشت به تازگی به لیگ برتر فوتبال آمده است. این تیم تاکنون نتوانسته انتظارات هواداران خود را برآورده کند و بدون امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

این تیم برای بهبود وضعیت خود در جدول رده بندی باید از سد گسترش فولاد عبور کند اما کار سختی در تبریز پیش رو دارد.

به هر حال هر دو تیم وضعیت خوبی در جدول رده بندی ندارند و نیاز مبرم به برد این بازی دارند و باید دید کدامیک می توانند با کسب امتیاز در این بازی از بحران خارج شوند؟

انتهای پیام/

آغاز هفته سوم لیگ برتر فوتبال با انجام 3 دیدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
بخاطر نداشتن صلاحیت کافی در مدیران تراکتور، این تیم در جایگاه اصلی خود قرار ندارد:
آخرین اخبار