قم؛

مواد غذایی رتبه نخست کالای قاچاق در قم را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت :مواد غذایی بیشترین میزان کشف کالای قاچاق را به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ذاکری،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آمار 4 ماهه کشف قاچاق کالا در استان گفت:: طی 4 ماهه امسال در مجموع در 275 بازرسی‌های به عمل آمده 12 پرونده به ارزش ریالی 3 میلیارد و 527 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کشف مواد غذایی قاچاق به ارزش ریالی بیش از 2 میلیارد و 303 میلیون ریال بوده که در مجموع 48 هزار کیلو برنج هندی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قاچاق لوازم خانگی را در رتبه دوم کشفیات استان عنوان کرد و گفت: در 30 مورد بازرسی به عمل آمده 989 میلیون ریال لوازم خانگی از نوع کولر گازی کشف شد.

ذاکری خاطرنشان کرد: دخانیات، نوشیدنی، میوه و سبزی جات، پوشاک و لوازم آرایشی از دیگر مواردی است که که در بازرسی‌های به عمل آمده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کشف شده است.

وی در ادامه به مقدار و ارزش ریالی کشفیات عرضه خارج از شبکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع 620 بازرسی به عمل آمده در مجموع بیش از 16 میلیارد و 30 میلیون ریال انواع محصولات پتروشیمی و آرد خبازی کشف شده است.

ذاکری با بیان اینکه بیشترین کشفیات در این بازرسی‌ها مربوط به کشف انواع محصولات پتروشیمی بوده است عنوان کرد: در مجموع 20 بازرسی 396 هزار کیلو کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد و 810 میلیون تومان کشف شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ، 23 هزار و400 کیلوگرم آرد خبازی به ارزش 219 میلیون ریال کشف و در این راستا 33 پرونده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید داخلی برخورد جدی با متخلفان قاچاق کالا در دستور کار است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار