کلاهبرداری ۸ میلیاردی از شرکت‌های بیمه با تصادف ساختگی

اعضای باندی که با اغفال تعدادی از شهروندان آن‌ها را مصدوم کرده و با ایجاد تصادف ساختگی به منظور دریافت دیه، بیش از ۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند در شهرستان کاشان دستگیرشدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه اعضای باندی با ترفند تصادف ساختگی و مصدوم کردن افراد به منظور دریافت دیه، از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کاشان قرار گرفت.

علی پورکاوه افزود: کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده و با انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از محل تعداد ۱۶ نفر از اعضای این باند حین مصرف مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که طی تحقیقات اولیه در پلیس آگاهی به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و عنوان داشتند که پس از شناسایی و اغفال افراد فقیر با وعده پرداخت درصدی از مبلغ دیه دریافتی، با قساوت تمام اقدام به شکستگی‌های عمدی بر روی آنان کرده و سپس با تصادف ساختگی، مصدومان حادثه را جهت مداوا به بیمارستان منتقل و با تشکیل پرونده از شرکت‌های بیمه، دیه دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: این باند با وعده پرداخت درصدی از دیه دریافتی از شرکت‌های بیمه به افراد مصدوم آنان را در محلی تا دریافت دیه  نگهداری کرده و حتی از آن‌ها در شهرهای دیگر نیز استفاده می‌کردند.

پورکاوه در تشریح ابعاد دیگری از جنایات این باند اذعان داشت: متهمان به منظور تسکین درد ناشی از شکستگی آن‌ها را معتاد به مواد مخدر از نوع تریاک کرده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی‌ها و برآوردهای صورت‌گرفته نشان می‌دهد که اعضای این باند به شیوه اشاره شده معادل ۶ تا ۸ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کردند، عنوان داشت: در ادامه هشت نفر دیگر از همدستان این متهمان نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان افراد غیر بومی هستند که با استفاده از این روش علاوه بر شهرستان کاشان، در شهرستان‌های بیرجند، زاهدان، مشهد، کرمان، قزوین، بجنورد، طبس و اردبیل نیز از سال گذشته تاکنون تشکیل پرونده داده و منتظر دریافت دیه بودند که با هوشیاری مأموران دستگیر و تحویل قانون شدند.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار