20 اثر به بخش جوانه‌های نمايش ایرانی جشنواره تئاتر آیینی راه‌ یافتند

در جشنواره تئاتر آیینی، نمایشنامه‌هایی زنده ياد محمود استاد محمد به شيوه نقالی، تخت حوضى و شبیه‌خوانی به اجرا در می‌آیند.

20 اثر به بخش جوانه‌های نمايش ایرانی جشنواره تئاتر آیینی - سنتی راه‌ یافتندبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی؛ در بخش نمایش‌های سنتی ایرانی، پنج نمایش با نام های «ازدواج روستایی» نوشته و کارگردانی سیدمسعود حسین نژاد از سبزوار، «پستو‌خانه» نوشته حمید امجد به کارگردانی ویدا (مائده) موسوی از اصفهان، «دیوان تئاترال» نوشته محمود استادمحمد به کارگردانی علی (آرش) فلاحت‌پیشه از تهران، «مجلس زال و رودابه» نوشته و کارگردانی محمد حاج‌محمدی از کرج، «مضحکه غول چراغ جادو» نوشته و کارگردانی مهدی ملکی از تهران برای حضور در جشنواره هجدهم پذیرفته شده اند.

در بخش نقالی نیز مجالس نقل «حکایت بانو گشسب و فرامرز ...» توسط بهار فهرستی از تهران، «داستان بیژن و منیژه» توسط ویانا پرویزیان از تهران، «داستان‌های شاهنامه به زبان کودکانه» توسط آندیا حیدری از کرمانشاه، «رستم و اشکبوس» توسط یکتا سادات‌مالکی از بوشهر، «رستم و سهراب» توسط گلبرگ اسدی- باران دارپوئی از همدان، «رستم و اکوان دیو» توسط علیرضا متشفع از اهواز، «زال و سیمرغ» توسط اسما رنجبری از تبریز، «گردآفرید» توسط حورا تیلا از آبادان، «نقل رستم و اشکبوس» توسط محمد میرزاپور از کرج، «نقل رزم رستم و اسفندیار» توسط کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران، «هفت‌خوان رستم» توسط محمدجواد خاک‌نژاد از مشهد به اجرا در خواهند آمد.

در بخش شبیه‌خوانی؛ مجالس «تعزیه علی اکبر(ع)» به سرپرستی داوود بهمنی از تهران، «جوانمرد قصاب» نوشته میرعزا و به سرپرستی امیر سلیمانی‌مقدم از تهران، «حضرت عباس (ع)» به سرپرستی نصرالله باباعلی از تفرش و «مهمانی امام حسین (ع)» به کارگردانی حسین سلجوقی نژاد از کرمان به جشنواره راه پیدا کرده اند.

گفتنی است؛ بخش جوانه های نمایش ایرانی برای اولین بار در جشنواره نمایش های آیینی سنتی برگزار خواهد شد و در آن آثار نمایشی ایرانی با هنرنمایی کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود. این بخش به منظور پشتوانه سازی برای نمایش سنتی ایران و آشنایی نسل آینده با شیوه های نمایش ایرانی شکل گرفته است.

لازم به ذکر است؛ هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی از 8 تا 15 شهریور ماه 1396 در تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

کدام نمایش‌های سنتی ایرانی به جشنواره تئاتر آیینی راه یافتند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار