سرپرست شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب؛

معدوم سازی ۲ هزار عدد تخم مرغ فاقد هویت در سرپل ذهاب

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب از کشف، ضبط و معدوم سازی ۲ هزار عدد تخم مرغ فاقد هویت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مالک عظیمی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب با اعلام معدوم سازی ۲ هزار عدد تخم مرغ فاقد هویت در ای شهرستان گفت: تخم مرغ‌های کشف و ضبط شده فاقد هویت و بدون تاریخ تولید و انقضا  بودند که بلافاصله پس از ضبط، معدوم و از چرخه مصرف مردم خارج شد.

وی با اشاره به فسادپذیری بالای تخم مرغ به ویژه در فصل گرما و امکان انتقال بیماری‌های مشترک از طریق این فرآورده خام اظهار داشت: لازم است شهروندان از خرید تخم مرغ‌های بدون هویت جدا خوددارى کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم دقت کنند که فرآورده‌های خام دامی و تخم مرغ را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و حتما تاریخ تولید و انقضا و شماره بچ نیز بر روی آن‌ها درج شده باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب به عرضه کنندگان تخم مرغ نیز توصیه کرد که حتما تخم مرغ را در یخچال نگهداری کنند و با توجه به فصل گرما و فسادپذیری این ماده توجه داشته باشند که تاریخ مصرف تخم مرغ یک ماه است.

 عظیمی یکی از وظایف دامپزشکی را نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان با نظارت‌های مستمر بر مراکز مذکور تلاش دارد تا امنیت بهداشت غذایی را برای شهروندان تامین کند.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست موارد تخلف را از طریق شماره چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.


منبع: خبرگزاری صداوسیما

 انتهای پیام/ی

 



معدوم سازی تخم مرغ های فاسد در  سرپل ذهاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار